Újdonság az Audiról
2021.01.05.

Az Audi 2025-ig növeli az elektromobilitásra szánt költségkeretet

Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az AUDI AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való átalakítását: a közel 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz üzleti környezet ellenére - továbbra is biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit illetően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják. A teljes Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is jelentős összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, illetve a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A szükséges pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli –az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő - együttműködés biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét.
Audi elektromobilitás

„A most végrehajtott beruházási tervvel megerősítjük az Audi márkát az alapvető üzleti tevékenység küszöbön álló átalakítására. A felügyelőbizottság és az igazgatótanács célja, hogy élen járjunk az elektromos hajtás és a teljesen hálózatba kapcsolt közlekedés technológiáját illetően. Az Audinak minden ehhez szükséges erőforrás a rendelkezésére áll.” – nyilatkozta Herbert Diess, az AUDI AG felügyelőbizottságának elnöke.

 

„A most jóváhagyott beruházások, amelyek tovább erősítik az Audi jövőbe mutató területeit, az elektrifikációt, a hibrid technológiát és a digitalizációt, kiemelten fontosak számunkra az átalakítás során. Ezek biztosítják a konszern technológiai vezető szerepét. Ez számos projekt kapcsán előnyünkre válik, de a legmagasabb szintű munkahelyek teremtésénél is nekünk kedvez. Az Audi Neckarsulmban és Ingolstadtban található üzemei pedig hosszú távon élvezhetik ennek előnyeit. Ez döntő fontosságú számunkra, akik a dolgozókat képviseljük.” – hangsúlyozta Peter Mosch, az AUDI AG felügyelőbizottságának alelnöke és az AUDI AG üzemi tanácsának elnöke.

 

Elektrifikáció és hibridizáció

2021. és 2025. között az AUDI AG közel 35 milliárd eurót tervez a kutatás és fejlesztés területére illetve tárgyi eszköz beruházásra fordítani. Közel 17 milliárdot szán a prémium gyártó járműprojektjeire és innovatív járműtechnológiákra, hogy ezzel is új energiával töltse fel a márka „A haladás technikája” jelmondatát.

 

A fejlesztési költségek teljes összegét a konszernen belüli átfogó együttműködések biztosítják. Például az elektromos platformok fejlesztése és alkalmazása a márkákon átívelve valósul meg. Ebben az esetben az Audi a Porsche márkával közösen fejleszti a prémium elektromos platformot (premium platform electric - PPE), ezzel párhuzamosan viszont az Audi használja a konszern moduláris elektromos platformját (MEB). A befektetési terv alapján az előzetes kiadások a 2021. és 2025. közötti években leginkább az elektromobilitási terv (Roadmap E) tökéletes megvalósítására fókuszálnak, amely a tisztán illetve részben elektromos járművek modelloffenzíváját tartalmazza. Kizárólag az elektrifikáció területére közel 15 milliárd eurót szán a vállalat a tervek szerint, amely a teljes előzetes költségek több, mint 40 százaléka. Közel 10 milliárdot különít el a márka kifejezetten az elektromobilitás területére és 5 milliárd eurót szán a hibridizáció témájára. 2025-ig az AUDI AG közel 30 modellre bővíti elektromos járműveinek portfólióját, amelyek közül hozzávetőleg 20 kizárólag elektromos hajtással rendelkezik majd.

 

Digitalizáció és a Car.Software-Organisation

Az Audi a digitalizáció esetében is profitál a konszernen belüli együttműködésből, most még hatékonyabban kihasználva ezt a versenyelőnyt. A szoftverfejlesztés területén az Audi igazgatótanácsának elnöke, Markus Duesmann veszi át a Car.Software-Organisation elnöki tisztét, amellyel megvalósul a márkák tapasztalatának egyesítése és bővítése.

 

Ennek értelmében a konszern saját szoftverrészlege egy egységes, az alapvető funkciókat tartalmazó operációs rendszert hoz létre a Volkswagen Csoport minden járműve számára. A Car.Software-Organization feladata többek között az önvezetést támogató funkciók további fejlesztése.

 

„A beruházási terveink egyértelműen megmutatják, hogy nem mondunk le termékeink lényegéről, teljes elsőbbséget biztosítunk az elektromobilitásra és szoftverfejlesztésre szánt kiadásoknak.” – nyilatkozta Markus Duesmann, az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke. „A siker kulcsfontosságú összetevője, hogy ezekben a központi, jövőbemutató témákban következetesen összpontosítsunk a konszernen belüli együttműködésre.”

 

Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft

A termékkínálat hatékonyságot és letisztultságot megcélzó optimalizálása, a belső folyamatok összetettségének csökkentése, a fix költségek javulása azt eredményezte, hogy az Audi márka stabil pénzügyi helyzetben van. Az Audi Átalakítási Tervnek (Audi Transformation Plan – ATP) és az Audi.Zukunft alap megállapodásnak köszönhetően jelentős előnyre tesz szert a márka a hatékonyság terén. Egyedül az Audi Átalakítási Terv az indítása óta eltelt három év alatt 6,5 milliárd eurós megtakarítást eredményezett. A koronavírus járvány okozta kihívások ellenére idén az AUDI AG továbbra is azt a célt tartja szem előtt, hogy a program révén 2022-re elérje a 15 milliárd eurós összeget. Ezen kívül az Audi.Zukunft megállapodás megteremti az AUDI AG erős piaci pozíciójának, a biztos munkahelyeknek és a jövedelmező vállalati telephelyeknek az alapjait. A tervezett kiadások révén a németországi üzemek is maximálisan versenyképesek maradnak és jó helyzetből várják a jövőt.

 

Arno Antlitz, az AUDI AG igazgatótanácsának a pénzügyi és jogi kérdésekért felelős tagja így nyilatkozott: „Az Audi Átalakítási Terv (Audi Transformation Plan) és az Audi.Zukunft felkészíti vállalatunkat a jövőre. Mindkét program biztos pénzügyi alapot biztosít a jövő technológiáiba történő folyamatos befektetésekhez és ezzel jelentősen hozzájárulhatunk az autóipar átalakításához.”