Újdonság a Volkswagenről
2019.04.29.

A Hungaroringen rendezik a túraautó világkupa második futamát

A Sébastien Loeb Racing Team négy Golf GTI TCR versenyautója is rajthoz áll április 27-28-án a WTCR FIA Túraautó Világkupa magyarországi állomásán. A tíz versenyből álló sorozat második helyszíne a Hungaroring, ahol két nap alatt három versenyfutamot láthat a közönség. A Volkswagen Motorsport által fejlesztett pályaautó 350 lóerős, de a modell utcai változata is elérhető már bizonyos országokban 2.0 literes, 290 lóerős benzinmotorral.
VW

Április elején Marrákesben (Marokkó) kezdődött el a WTCR FIA Túraautó Világkupa sorozat. Az idei futamokon a 26 tagú mezőnyből már 4 pilóta is Volkswagen Golf GTI TCR modellel áll rajthoz a Sébastien Loeb Racing Team színeiben. A 2019-es szezonban hét korábbi FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) győztes is versenyez – köztük a Volkswagen volánjánál az angol származású Rob Huff (2012-es WTCC bajnok) és a svéd Johan Kristoffersson (2017, 2018 WRX világbajnok) –, így ezúttal is rendkívül szoros harc várható a bajnoki címért.

A Volkswagen gyári csapatát erősíti a marokkói Mehdi Bennani, és a német Benjamin Leuchter is, aki korábban a Volkswagen-találkozó kapcsán már járt a mogyoródi versenypályán – és nem mellesleg ő állította fel a fronthajtású modellek nürburgringi rekordját egy Golf GTI Clubsport S volánja mögött. Nem lesz számára ismeretlen tehát a sorozat második állomása, ugyanis Marrákes után a Hungaroringre érkeznek a túraautó világkupa versenyzői. Április 27-28-án rendezik meg a magyar fordulót, két nap alatt három futamot (egyet szombaton, kettőt vasárnap) izgulhatnak végig az autósportok szerelmesei a helyszínen.

„Nagyon hálás vagyok azért, hogy itt lehetek. Ugyan sok újdonságot kell elsajátítanom, de igyekszem gyorsan tanulni – mondta Benjamin Leuchter, az idei WTCR egyetlen német pilótája az idénykezdet elején. – A nyitó futam minden sorozatban fontos, de a célom az, hogy versenyről versenyre fejlődjek, és a Nürburgringen, az ötödik állomáson már a dobogóért szeretnék harcolni. Újoncként persze egyértelmű, hogy reálisan az elején még nem a futamgyőzelemért küzdhetek, ha mégis, akkor a többi pilóta valamit nagyon rosszul csinált az elmúlt évek során.”

„Idén a WTCR kétségkívül a legerősebb túraautó versenysorozat a világon – vélekedett Sven Smeets, a Volkswagen Motorsport igazgatója. – Hosszú és tartalmas felkészülés áll mögöttünk, s bízunk benne, hogy több dobogós helyezést és futamgyőzelmet szerezhetünk ebben az esztendőben. A célunk, hogy versenyzőink minél előrébb végezzenek a sorozat végén, de szeretnénk, hogy a csapatversenyben is az élen zárjunk.”

„Marrákes nem úgy sikerült a csapatunk számára, mint elképzeltük – összegezett Rob Huff, 2012-es WTCC bajnoka. – Sokat változtattunk az autón a tavalyi évhez képest, de az első versenyen kiderült, hogy további módosításokra van szükség. Rengeteget dolgoztunk azon, hogy megoldjuk ezeket a problémákat, most úgy tűnik, hogy sikerült rendeznünk a hiányosságokat. Meglátjuk, hogy milyen eredményt érhetünk el a hétvégén, mindenesetre én nagyon bízom a csapatunkban és a Volkswagenben, s hiszem, hogy sikerül elindulnunk a helyes irányba.”

Marrákes és Budapest után még nyolc helyszínre látogat el a WTCR: Szlovákiában, Hollandiában, Németországban, Portugáliában, Kínában, Japánban és Makaóban versenyeznek a pilóták, a szuperfinálét Malajziában tartják.

 

 

Volkswagen Golf GTI TCR –utcai Golf versenyautós vénával

A 350 lóerős Golf GTI TCR versenyautó mintájára egy utcai változatot is bemutatott a Volkswagen, amely a Golf GTI és a Golf R közé érkezett a kínálatba. A különlegesen sportos modellben egy 2.0 literes, 290 lóerős motor dolgozik, amely 5,6 másodperc alatt gyorsítja a kocsit 0-ról 100 kilométer/órás sebességre. A Golf GTI TCR végsebessége 250 kilométer/óra, ami opcionálisan 260 kilométer/órára is növelhető. Az autó már a megjelenésével is kiemelkedik a tömegből a 18 colos Belvedere felniknek, az első légterelőknek, az egyedi küszöböknek, a hátsó spoilernek és diffúzornak köszönhetően. A modellhez alapfelszereltségként jár az első differenciálzár, a sport féktárcsák, az első prémium sportülések, az egyedi sportkormány és a menetprofil választás.