Aktuális híreink
Augusztus végén tartja világpremierjét az új Passat Variant, a Volkswagen márka pedig már előzetesen bemutatta az elkövetkező Passat-generáció első részleteit. Az új modell számos fejlesztéssel érkezik, köztük intuitív kijelző- és kezelési koncepciójával, igényes belterével, új adaptív futóműszabályzásával, a felsőkategóriát idéző ülésekkel és a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszer esetében akár 100 kilométer tisztán elektromos hatótávval. Az új Passat Variant 2024 első negyedévében érkezik a piacra, mégpedig a világ egyik legsikeresebb – s bő 50 éves múltra visszatekintő és több mint 30 millió példányban értékesített – középkategóriájú modelljének immár kilencedik generációjaként.
Visszatérés az Egyesült Államokba és Kanadába: meghosszabbított ID. Buzz modelljével kisbusza régóta várt észak-amerikai visszatérését ünnepli a VolkswagenJúnius 2.: a világpremier napja új ünnep az Egyesült Államokban; a hosszú tengelytávú ID. Buzz európai premierjére június 23-25. között a hannoveri VW Busz Fesztiválon kerül sorTágas: az új, hosszú tengelytávú ID. Buzz akár hét személy számára is elegendő hellyel és nagy csomagtartóval az egyik legtágasabb elektromos autóGazdaságos hajtás: a nagy ID. Buzz opcióként új, 85 kWh (nettó) kapacitású akkumulátorral és új, 210 kW teljesítményű elektromos motorral érkezik Európába és Észak-AmerikábaÚj idők Szamba-busza: az elektronikus szabályzású sötétítéssel működő, új fejlesztésű panorámatető a Volkswagen által valaha kínált legnagyobb üvegtető
Május 20-án került megrendezésre a 28. Év Menedzsere Díjátadó Gála, melyen az elmúlt év legjobb hazai vezetőit díjazták. Ezúttal is kiemelt figyelem irányult szombat este a Menedzserszövetség és a Volkswagen által közösen alapított Kék Innovációs Különdíjra, melyet idén 6. alkalommal adtak át. Pesti Tímea, Joerg Bauer, Ifj. Chikán Attila, Karikó Katalin és dr. Szászi István, után Kiss Katalin, a MAM-Hungária Kft. ügyvezetője, a MAM vállalatcsoport gyártási vezérigazgatója lett idén a díj kitüntetettje.
Május 18. a múzeumok nemzetközi világnapja. Ebből az alkalomból a Volkswagen Magyarország 1000 felsőoktatásban tanuló, aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező fiatalnak biztosít lehetőséget arra, hogy ingyen tekintse meg a Szépművészeti Múzeumban a „Csontváry 170” kiállítást. A programban résztvevő egyetemek hallgatói regisztráció után léphetnek be térítésmentesen a múzeumba.
Új generációjába lép az ID.-család elektromos hajtása. Az új APP550 hátsókerékhajtás formájában teljes egészében új fejlesztésű hajtásegységet kapott a Volkswagen elektromos modellcsaládja, amely fokozott gazdaságosság mellett tesz lehetővé a jövőben nagyobb teljesítményt az ID.-modellek számára. Ennek előnyei mind a menetteljesítmények, mind pedig a megnövelt hatótávok tekintetében megmutatkoznak. Az új hajtásrendszer-generációval – 210 kW (286 LE) teljesítményű változatban – várhatóan az év végétől szállítja első járműveit a Volkswagen.
A márka első felső-középkategóriájú, globális elektromos modelljeként a Volkswagen bemutatja új ID.7 sorozatát, amely akár 700 kilométer (WLTP) hatótáv, a dinamikus hajtásrendszer, a tágas térkínálat és a prémiumtechnikák együttesével kényelmes utazólimuzinként tár fel új piaci szegmenst az ID.-család előtt. Mindemellett ügyfélközpontúan továbbfejlesztett kezelési koncepció és színvonalas minőségérzet is jellemzi a csaknem öt méter hosszú modellt. Az ID.7 piaci bevezetése Európában és Kínában a tervek szerint még az idén, Észak-Amerikában pedig 2024-ben veszi kezdetét.
Újabb taggal bővül a tisztán elektromos ID. család, április 17-én a nagyközönség előtt is bemutatkozik a Volkswagen tisztán elektromos limuzinja, az ID.7. Az ID.7 azon tíz új elektromos modell egyike, amelyekkel 2026-ig jelenik meg a piacon a német márka.
1973-ban egy immár vízhűtésű motorokkal szerelt, teljes egészében új fejlesztésű modellcsalád érkezett a piacra a Passat formájában, amely azóta szerte a világon mély benyomást keltő sikertörténetet írt. A modell ötvenedik születésnapja alkalmából bemutatjuk a múlt század ikonikus Passat verzióit.
Új vezetéstámogató rendszerekkel bővül a Touran kínálataA továbbfejlesztett TSI-motor regeneratív komponenseket is tartalmazó üzemanyagokkal is üzemeltethetőA nagysikerű Touran világszerte már több mint 2,6 millió példányban talált gazdára
Szilárd pénzügyi alapok: a különleges tételek előtti működési eredmény 2,6 milliárd euróra nőtt; az operatív hozamarány kihívásokkal teli környezetben 3,6 százalékra bővültSikeres régiók: Észak- és Dél-Amerika jelentős mértékben járult hozzá az eredményhez –milliárd euró nagyságrendű beruházások a tervekbenGyorsuló e-mobilitás: 2030-ra az Európában kiszállított Volkswagen modellek előreláthatólag már mintegy 80 százaléka lesz tisztán elektromosTíz új e-modell érkezik 2026-ig, köztük egy 25 ezer euró alatti tisztán elektromos autóThomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója: „2022-ben sikerrel vezettük át a Volkswagen márkát egy operatív szempontból nehéz körülmények jellemezte időszakon, ugyanakkor stratégiai szinten is elvégeztük a házi feladatunkat”
Az ID. 2all a Volkswagen új formai nyelvezetét képviseli, sorozatgyártású változata 2025-ben mutatkozhat beAkár 450 kilométer hatótáv, emellett tágas, akár egy Golf és kedvező árú, mint egy PoloPrémiuminnovációk, mint például a Menetasszisztens (Travel Assist), az IQ.LIGHT és az e-útvonaltervező (Electric Vehicle Route Planner)A sorozatgyártású változat az új MEB Entry platformra épül majdFelgyorsított e-offenzíva: 2026-ig tíz új e-modell
Az akkumulátorok, a töltés és az elektromos főegységek szakterületein kínált betekintést elkövetkező e-autó-fejlesztéseibe a Volkswagen Group Technology a 2023-as Tech Day alkalmával. A középpontban a jövő elektromos hajtásrendszere áll. Ennek szellemében a Volkswagen az összes alapvető főegységet házon belül kívánja biztosítani, az akkumulátorok és az elektromos motorok mellett immár az impulzus-inverter és a hőmenedzsment-rendszerek fejlesztését is önállóan végezve. Az ily módon közös forrásból származó Volkswagen hajtásrendszer jelentős hatékonysági és költségelőnyöket kínál: már az egyes alkatrészek optimális összhangjával is akár 20 százalékkal növelhető a gazdaságosság.