A MOL átadta az első ultragyorstöltőt Budapesten
Új korszak kezdődött a hazai elektromobilitásban azzal, hogy a MOL budapesti Nagyszőllős utcai töltőállomásán megnyílt a hazánkban első ultragyors töltőoszlop, mely még a magyarországi piacon legfejlettebb technológiával rendelkező, Audi e-Tron nagy teljesítményű 95 kWH-s akkumulátorát is képes lenne akár fél óra alatt teljes mértékben feltölteni.
Az elektromos autók terjedése Európa szerte felgyorsult, hazánkban is egyre több akkumulátor hajtotta autó talál gazdára. A technológia fejlődésével az autók egyre nagyobb kapacitású akkumulátorokat hordoznak karosszériájukban, melyek gyors újratöltése szükségszerű. A MOL által most üzembe helyezett oszlop már olyan, a legmodernebb töltési technológiával rendelkező autókat is nagy hatékonysággal tud kiszolgálni, mint az Audi e-Tron, mely speciális töltőfejről a hazai kínálatban egyedülálló módon akár 150 KW teljesítménnyel is képes lenne tölteni. Ezzel a rendszerrel 30 perc alatt is teljesen újratölthető az autó akkumulátora. A technológia lényege, hogy a töltőfejről az autó már a nagyobb energiaátvitelre alkalmas egyenáramot kap, így az akkumulátorok gyorsabban tölthetők. A DBT típusú töltőoszlop a legújabb technológiai irányzatnak megfelelően az ultragyors lehetőséget is beleértve három fejjel rendelkezik, így képes a jelenleg futó szabványokat kiszolgálni a lehető legmagasabb töltőárammal, beleértve az európai és japán típusokat is.
A MOL 2012-ben kezdte meg az elektromos töltőhálózatának kialakítását, mely a most átadott egységgel immáron nyolc helyen kínál az elektromos autóknak töltési lehetőséget. A fejlesztés az elektromobilitás fejlődésével párhuzamosan gyorsul, így a tervek szerint 2020 végére 141 MOL töltőállomáson lesz már elérhető töltési lehetőség. Ezek a pontok részei lesznek a NEXT-e projektnek, ami a régióban a tervek szerint 2020 végére 252 tagú elektromos töltőhálózat hoz létre a cseh határtól a Fekete- és az Adriai-tengerig.
“Az elektromobilitás fejlődése nagyon szorosan összefügg a töltőhálózat fejlődésével. Az Audi örömmel üdvözli a MOL nagy teljesítményű töltőberendezéseit – mondta Mátrabérci Sándor, az Audi magyarországi márkaigazgatója, hozzátéve: “Amennyiben a felhasználók azt tapasztalják, hogy az elektromos jármű töltése a rendelkezésre álló kellő számú töltőpont miatt nem jelent problémát, könnyebben döntenek a legtisztább hajtásmód mellett.”
A Volkswagen Csoport számára a 2019-es év kulcsfontosságú az elektromos offenzívában, és az elkövetkező években a vállalat tovább fokozza a tempót. A Volkswagen Csoport 2023-ig 30 milliárd eurót fektet be az e-mobilitásba. Az elektromos járművek 2025-ig várhatóan a modellportfólió mintegy negyedét teszik majd ki. Ennek kapcsán az Audi 2025-ig évente egy új kategóriában jelentkezik elektromos hajtású modellel.