Újdonság a SEAT-ról
2020.02.18.

A SEAT önvezető robotokat alkalmaz, hogy automatizálja az alkatrészek kültéri szállítását

A martorelli SEAT üzem jól halad azon célkitűzése felé, hogy fenntarthatóbb, digitalizáltabb és okosabb gyár legyen. A SEAT az első olyan ipari gyártó cég Európában, amely kültéri, automatizált vezetésű, SLAM navigációval  - egyidejű helymeghatározási és letérképezési rendszerrel ellátott rendszerrel, 4G csatlakozással és indukciós akkumulátor töltéssel felszerelt járművekkel rendelkezik. A martorelli üzemben található gyártóhelyeken kívül ma már nyolc AGV működik az alkatrészek szállításának automatizálására. Az új járművek ahhoz a 200 darabból álló önvezető robot rendszerhez csatlakoznak, amelyek már ma is szállítják az alkatrészeket a martorelli és barcelonai gyár összeszerelő műhelyein belül.
Seat

Minden kültéri jármű és vontatmányaik egy-egy 25 méteres konvojjá áll össze, amelyek maximális szállítási kapacitása 10 tonna, és 3,5 km hosszú útvonalat fednek le. A SLAM navigációnak, az egyidejű helymeghatározás és letérképezés rendszerének köszönhetően ezeket a járműveket nem mágnesszalag vagy vezetékek vezérlik, így csökkennek a karbantartási költségek, és képesek sokoldalúbban, változatosabban alkalmazkodni az új útvonalakhoz, telepítésük pedig nem igényel semmiféle építkezést. Összességében a nyolc önvezető robot rendszer napi 240 kilométert tesz meg. Jelenleg két útvonalon futnak a présüzem és a karosszéria műhelyek között, amelyeken a járművek oldalsó- és mobil elemeit, így például a hátsó- és oldalsó ajtókat szállítják, és ez a rendszer megszünteti a teherautókkal történő szállítást a létesítmények és a műhelyek között.

A szabadtéri önvezető robotok flottája éves szinten a CO2 kibocsátás 1,5 tonnás csökkentését teszi lehetővé, mivel eddig ezeket teherautókon és traktorokkal szállították. Ezen AGV-k használata a szállítást hatékonyabbá és költség hatékonyabbá teszi, és csökkenti a készleteket mind a kiindulási, mindpedig a rendeltetési helyen, illetve ezzel gyárban alacsonyabb lesz a járműforgalom is. A projektet az ASTI Mobile Robotics és a Telefónica együttműködésével fejlesztették ki.

 

A SEAT termelésért és logisztikáért felelős alelnöke, Dr. Christian Vollmer ezzel kapcsolatban elmondta, hogy „az elmúlt években a SEAT úttörő jellegű újításokat vezetett be a logisztika területén, és ez egy újabb példa olyan irányú elkötelezettségünkre, hogy az újabb ipari forradalom, az Industy 4.0 hivatkozási és viszonyítási pontjává váljunk. A kültéri automata robotok alkalmazása lehetővé teszi számunkra a termelési és logisztikai folyamatok optimalizálását hatékony, fenntartható és összekapcsolt módon.”

 

Viszonyítási pont az Industry 4.0 folyamatában

Ezzel a projekttel a SEAT javítja hatékonyságát, és jól halad azon célja felé, hogy a martorelli gyárat okosabb gyárrá tegye a Dolgok Internetén keresztül olyan ipari környezetben, ahol a folyamatok automatizálása és digitalizálása kulcsfontosságú kérdésnek számít. Az elmúlt években a SEAT a teljes gyártási ciklusban alkalmazott technológiai innovációkat, olyanokat, mint az AGV-k, amelyek a gyártósorba integrálódtak az alkatrészek szállítására, vagy az alkatrészek sürgős szállítására használt drónokat, és együttműködő robotokat. Ezek a hatékonyabb adatkezeléssel kombinálva a mestersége intelligenciának valamint a nagy adat és blokkláncnak köszönhetően hatékonyabb és rugalmasabb folyamatokat tesznek lehetővé.

Az Industry 4.0 mindezen újdonságai már együtt dolgoznak a gyár 7.900 alkalmazottjával, akik naponta 2.300 gépkocsit gyártanak.

 

 

 

A SEAT az egyetlen olyan vállalat, amely gépjárművek tervezése, fejlesztése, gyártása és értékesítése területein egyaránt folytat tevékenységet Spanyolországban. A Volkswagen-csoport tagjaként a multinacionális vállalat székhelye Martorell (Barcelona), teljes termelése több mint 80 százalékát exportálja, s a világ több mint 80 országában van jelen. A SEAT 2019-ben 574 100 gépkocsiját értékesítette világszerte.

A SEAT-csoport három barcelonai termelési központjában – Barcelona, El Prat de Llobregat és Martorell – együttesen több mint 15 000 főt foglalkoztat. Itt készülnek a nagysikerű Ibiza, Leon és Arona sorozatok tagjai, míg az Ateca Csehországban, a Tarraco Németországban, az Alhambra Portugáliában, a Mii electric, a SEAT első teljesen elektormos autója pedig Szlovákiában gördül le a szerelőszalagról.

A spanyol multinacionális vállalat egyfajta szellemi központként saját műszaki centrummal is rendelkezik, ahol ezer mérnök jelenti az innováció folyamatos hajtóerejét az R&D területén Spanyolország első számú ipari befektetője számára. A SEAT a legújabb connectivity-technikát alkalmazza járműveiben, miközben már zajlik a vállalat globális digitalizációs folyamata a jövő mobilitásának szolgálatában.