Az új Amarok – Télen is jól végzi a dolgát
Súlyos terhek, úttalan utak vagy épp nehéz terep – ekkor jön el a Volkswagen Amarok ideje. Amennyire sokrétűek alkalmazási lehetőségei praktikus pickupként, éppoly számosak az új Amarok különleges megoldásai is. Az új modell 2022 közepén tartja világpremierjét és az év végére jelenik meg első piacain.
Teljes egészében új dizájnnal érkezik az Amarok. Külsejében például tíz centiméterrel hosszabb és több mint négy centiméterrel szélesebb a jelenlegi változatnál, de a sokoldalú on- & off-roader modell – amint legfrissebb vázlatrajzai is sugallják – utasterében is egyértelmű frissítésen esett át.
„A Volkswagen Haszonjárművek új Amarok sorozatát kemény és őszinte formavilág jellemzi” – mutatott rá Albert-Johann Kirzinger, a Volkswagen Haszonjárművek formatervezési vezetője. „Mindez a pickup belterében is jól érzékelhető. A rendezett és férfias architektúra, a gépszerkezetet idéző formai elemek, a letisztult és feszes hatású felületek és a különösen igényes kivitelű vezetőtér a jellegzetes Volkswagen géneket immár új szintre emelve hangsúlyozzák az Amarok prémiumkarakterét.”
A jövőben még több technika állhat rendelkezésre az Amarok fedélzetén, amelyek már nem csupán akkor bizonyulhatnak hasznosnak, amikor épp munkaeszközként szolgál. Legújabb generációjában e modell jóval több vezetői segédrendszert kínál és a konnektivitás területén is tudja, hogyan győzze meg az ügyfeleket. Az Amarok olyan fejlesztésekkel érkezik 2022-ben, amelyek korábban nem szerepeltek ebben a piaci szegmensben.
„Hajtásrendszerük tekintetében továbbra is elsősorban rendkívül gazdaságos TDI-dízelmotorokat alkalmazunk az új Amarok modellekben” – hangsúlyozta Lars Menge, a Volkswagen Haszonjárművek termékmarketing-vezetője. „A jövőben is szerepel majd a kínálatban egy erőteljes V6-os TDI, valamint további piacspecifikus motorváltozatok, vagyis az új Amarok az egyes piacok igényei szerint gazdaságos és erős dízel- vagy benzinüzemű erőforrással is készülhet.”
A Volkswagen Haszonjárművek Amarok sorozata 2010-ben került sorozatgyártásba, s azóta több mint 815 ezer példányt értékesítettek belőle. A prémium pickup ausztrál és európai tervezőcsapatok által kifejlesztett, legújabb változata a jövőben a dél-afrikai Silvertonban is készül majd.