Újdonság az Audiról
2019.03.05.

Két új hathengeres motor az Audi Q8 kínálatában

Az Audi két hathengeres erőforrással bővíti luxusszínvonalat képviselő terepjárója, a Q8 motorkínálatát. Mostantól kezdve a Q-család zászlóshajóját egy erőteljes 3.0 TFSI motorral illetve a 3.0 TDI egy új változatával is rendelhetik az ügyfelek.
Audi

Az Audi Q8 két világ legjavát egyesíti: egy négyajtós luxuskupé eleganciáját elegyíti egy SUV modell praktikus tulajdonságaival. Nagyvonalú belső térkínálata a sokoldalúan alakítható csomagtérrel, a legkorszerűbb működési és futómű technológiával illetve intelligens asszisztens rendszer kínálatával kiegyensúlyozott partnerként kíséri üzleti és szabadidős utazásai során egyaránt. A nagyméretű SUV modell most még szélesebb motorkínálattal hódít az ügyfelek körében, köszönhetően a két új erőforrás változatnak.

 

Az új Audi Q8 55 TFSI* modell ezentúl háromliteres hengerűrtartalmú, hathengeres szikragyújtású motorral is elérhető, amely közvetlen befecskendezésével 250 kW (340 LE) teljesítményre képes. Maximális forgatónyomatéka 500 Nm, amelyet széles tartományban, 1 370 és 4 500 fordulatszám között képes leadni. Köszönhetően turbófeltöltővel szerelt benzinmotorjának, az Audi Q8 álló helyzetből 5,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 km/órás sebességre. Legnagyobb sebessége 250 km/óra, amelyet elektronikusan korlátoztak.

 

A másik újdonság a Q8 kínálatában egy újabb motorváltozat a háromliteres dízel erőforrásból. Teljesítménye 170 kW (231 LE), forgatónyomatéka pedig a benzineséhez hasonlóan bőséges, 500 Nm, amely 1 750 és 3 250 fordulatszám között elérhető. Álló helyzetből az Audi Q8 45 TDI* 7,1 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, maximális sebessége pedig 233 km/óra.

 

Az Audi Q8 minden motorja a lágy hibrid (mild hybrid) rendszerrel együttműködésben dolgozik, amely a valós üzemanyag-fogyasztást akár 0,7 literrel is csökkentheti 100 kilométerenként. A rendszer legfontosabb elemei a lítiumion akkumulátor és a szíjhajtású indítógenerátor (BAS egység), amely az SUV modell 48 voltos fedélzeti elektromos hálózatát látja el energiával. Lassításkor az indítógenerátor akár 12 kilowatt teljesítménnyel táplálhat vissza energiát, amit az akkumulátor tárol. Ha a vezető elveszi a lábát a gázpedálról 55 és 160 km/óra sebesség között, az Audi Q8 képes 40 másodpercig lekapcsolt motorral vitorlázni. A generátor ezután gyorsan és igen finoman indítja újra a hathengeres aggregátot. A start/stop rendszer működése 22 km/óra sebességnél indul.

 

A nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó és a quattro állandó összkerékhajtás a két új motorváltozat esetében is gondoskodik az erőátvitelről. Mindkét Q8 változat a szériafelszereltség részeként 19 col peremátmérőjű kerekekkel és 265/55 méretű abroncsokkal érkezik. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű és az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer szintén a szériafelszereltség részét képezi, csakúgy, mint a legkorszerűbb infotainment rendszer, az MMI Navigation plus és az Audi virtual cockpit. Működtetésük két érintőképernyőn keresztül történik. Az Audi Q8 55 TFSI listaára Németországban 76 300 euró, míg a Q8 45 TDI 73 300 eurós áron érhető el.

 

A fenti modellek üzemanyag-fogyasztása:

(Az üzemanyag-fogyasztás és a CO2 kibocsátás függ az aktuálisan választott felszereltségtől is.)

 

Audi Q8 55 TFSI

üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 9,1 – 8,9 (kombinált)

CO2 kibocsátás g/km: 207 - 202 (kombinált)

 

Audi Q8 45 TDI

üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 6,7 – 6,4 (kombinált)

CO2 kibocsátás g/km: 176 - 169 (kombinált)