Miskolc Autó Hírek

Az Audi már ma formálja a holnap világát. Progresszív technológiával, szenvedélyes kreativitással és új közösségi gondolatokkal. Fedezze fel Audi modelljeink sokszínűségét!

  1. Hírek
  2. Különleges adatokat árult el az Audi a Dakar siker hátteréről
Újdonság az Auditól

Különleges adatokat árult el az Audi a Dakar siker hátteréről

Az Audi 2024. január 19-én ünnepelte történetének első győzelmét a Dakar Rallyn, Carlos Sainz és Lucas Cruz pedig a negyedik győzelmét érte el a negyedik különböző márkával.

Különleges adatokat árult el az Audi a Dakar siker hátteréről Open Corner

1980 óta az Audi a rally-világbajnokságban, a Pikes Peak-en, a Le Mans-i 24 órás versenyen, az American Le Mans Series-ben, az European Le Mans Series-ben és az FIA World Endurance Championship a túraautózásban, a Formula E-ben, valamint a GT2, GT3, GT4 és TCR kategóriákban aratott diadalokat. A Dakar győzelemmel eltűnt a vállalat globális motorsport-sikertérképéről a kevés megmaradt üres foltok egyike.

 
A győztes Audi RS Q e-tron alvázszám a 110-es volt, az autót az Audi Sport 2023. július 6-án építette meg. Ez a prototípus ezt követően teljesítette a zaragozai tesztet, a Baja España Aragón futamot, a marokkói tesztet, a Marokkó Rallyt és a Château de Lastours-i tesztet. Ezzel a Dakar előtt már 5880 kilométert teljesített. Ezután következett a 2024-es Dakar, ahol további 8054 kilométer került a kilométerórába. Ez azt jelenti, hogy a 110-es számú autó eddig összesen 13 934 kilométert futott.


Image

A versenycsapat egyik legrutinosabb tagja Joan Navarro járműmérnök. Ő 2013 óta gyűjt tapasztalatokat a sivatagi versenyeken, amikor csatlakozott Sven Quandt csapatához. Versenymérnökként 2014-ben Nani Romát, 2020-ban Carlos Sainzot, egy évvel később pedig Stéphane Peterhanselt vezette győzelemre a Dakaron. Carlos Sainz mérnökeként aratott negyedik győzelmére óriási a büszkesége: Joan Navarro még két héttel a célba érkezés után sem vette le a Dakaron használt karszalagját.

 
A kiemelt igénybevétel ellenére a verseny alatt a csapat nem cserélt ki kulcsfontosságú alkatrészeket a győztes autón. Az első és hátsó motor-generátor egység (MGU) és a hajtáshoz kapcsolódó inverterek változatlanul maradtak, csakúgy, mint a nagyfeszültségű akkumulátor és az energiaátalakító üzemanyagtartálya. Még a csonkállványok is, amelyek extrém erőhatásoknak voltak kitéve, kitartottak a teljes táv alatt.

Image

A január 9-i negyedik szakaszon az itinerben a 66. és 95. kilométer közötti szakaszra a „nagyon gyors pálya” megjegyzés szerepelt. Sainzék itt 4 perc 20 másodpercig a megengedett 170 km/h-s maximális sebességgel haladtak, ami 12.8 kilométeres távot jelent. Terepen ez nem mindennapi érték!

A verseny hatodik szakasza ezzel szöges ellentétben állt. Az Empty Quarter hegyszerű dűnék drámaian csökkentették az átlagsebességet. A mintegy 400 kilométernyi dűneláncon Carlos Sainz és Lucas Cruz csak 40-50 kilométer/óra körüli átlagsebességet ért el, ennek ellenére az energiafogyasztás az egekbe szökött ezen a terepen.

Image

Lucas Cruz hibátlan és magas színvonalú navigációja számokban is kifejezhető. Az utolsó előtti szakaszig Carlos Sainz és Lucas Cruz teljesítette a legrövidebb távot a három Audi egység közül. A leghatékonyabb útvonal kiválasztásában és a navigációs hibák minimalizálásában mutatott teljesítményük kiemelkedő volt.  

A verseny alatt Sainz vezetési stílusa is változott. Míg korábban többnyire a gáz- vagy fékpedál teljes terhelésének sorozatát mutatta az adatokban, addig a spanyol ezúttal finomabban kezelte a pedálokat és kevésbé agresszíven vezetett. Carlos Sainz emellett okosan olvasta a terepet is, és a jó idők ellenére hagyott biztonsági tartalékot. A harmadik és a hatodik szakasz között a spanyol óvatosabb volt, mivel az első öt helyhez elegendőek voltak számára a szerényebb eredmények. Amikor a rally második felében Sébastien Loeb nyomást kezdett gyakorolni, Sainz csökkentette a biztonsági tartalékát, de csak annyira, hogy ne legyen balesetveszélyes. Sainz végül szakaszgyőzelem nélkül nyert.

Image

A győzelem után ifjabb Carlos Sainz, azt is elárulta, hogy a Dakar stratégiájáról szorosan egyeztetett édesapjával. Azt tanácsolta a 61 éves Audi gyári pilótának, hogy a verseny hosszú távja miatt ne feszegesse minden nap a határait. A kérés azért volt fontos, mert az idősebb Sainz híres arról, hogy minden kilométeren támadni akar.

Az Audi RS Q e-tron a verseny teljesítéséhez szükséges energia jelentős részét intelligens módon nyerte vissza. Fékezés közben a motor-generátor egységek a mozgási energiát elektromos energiává alakították át. Ez a napi energiaszükséglet átlagosan 14 százalékát fedezte. Mellékhatásként csökkent a féktárcsák kopása. A szerelők csak egyszer cserélték ki az első párat, a hátsót pedig kétszer.

Image

A 2024-es Dakar Rally közel 8000 kilométeres útvonalán az Audi győztesei 54 gumiabroncsot használtak, valamint egy további abroncsot, amelyet csapattársaik, Mattias Ekström és Emil Bergkvist adtak nekik a tizedik szakaszon – mondja az Audi közleménye (bár a tudósításokban mintha mást láttunk volna…). Összesen tizenegy defektet jegyeztek fel Carlos Sainz és Lucas Cruz 55 gumiján. A csapat két sérült felnit is kicserélt a verseny során.


Image

Voltak egészen érdekes problémáik is a versenyzőknek. A verseny első napján a lakóautójukban nem működött a melegvíz-rendszer, így a két spanyolnak hideg zuhanyokat kellett vennie. A hatodik szakasz 48 órás Chrono szakaszán minden résztvevőnek a csapat nélkül kellett töltenie az éjszakát, és saját magának kellett elkészítenie az ételét. „Egyszer még rendben volt, de másodszorra már nem szeretném” – nyilatkozta őszintén Carlos Sainz. 

Sportszerűségből jelesre vizsgázott a Toyota pilótája Yazeed Al-Rajhi, aki kiesése után megengedte a spanyolnak, hogy a hátralévő éjszakákra használhassa luxus lakóautóját.

Dr. Leonardo Pascali technikai igazgató január 19-én kétszeresen is megkönnyebbült és ugyanilyen büszke volt: a rally során az olasz nemcsak a csapatra, hanem fia versenyére iis összpontosított. Ugyanazon a napon, amikor az Audi megnyerte a Dakart, Antonio Pascali megnyerte a 19 év alattiak kategóriáját az ILCA 6 ifjúsági és férfi vitorlás világbajnokságon az argentínai Mar del Platában.

Image

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen Audi és SEAT telephely Volkswagen Audi és SEAT telephely
ŠKODA telephely ŠKODA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.