Miskolc Autó Hírek

Az Audi már ma formálja a holnap világát. Progresszív technológiával, szenvedélyes kreativitással és új közösségi gondolatokkal. Fedezze fel Audi modelljeink sokszínűségét!

  1. Hírek
  2. Maximális hatékonyság bőséges térben: az új Audi Q7 TFSI e quattro és a Q8 TFSI e quattro
Újdonság az Auditól

Maximális hatékonyság bőséges térben: az új Audi Q7 TFSI e quattro és a Q8 TFSI e quattro

Az Audi frissített akkumulátortechnológiával és hatékonyabb vezetési módokkal ráncfelvarrja a villamosított Q7 és Q8 modelleket. A modellfrissítés részeként a külső dizájnt is átdolgozták, és új első és hátsó kötényekkel emelik ki a két modell erős karakterét. Most először mindkét plug-in hibrid elérhető összkerék-kormányzással, ami növeli a biztonságot és a kényelmet. Az elektromechanikus aktív gurulásstabilizálás (eAWS) még dinamikusabb kezelhetőséget garantál.

Maximális hatékonyság bőséges térben: az új Audi Q7 TFSI e quattro és a Q8 TFSI e quattro Open Corner

Nagyobb akkumulátor, nagyobb teljesítmény, nagyobb hatótávMindkét konnektorról tölthető hibrid középpontjában egy háromliteres hathengeres Otto-motor áll, 250 kW (340 LE) teljesítménnyel, egy kompakt villanymotor (PSM), amelynek maximális teljesítménye 130 kW és forgatónyomatéka 460 Nm. egy új, erősebb, folyadékhűtéses lítium akkumulátor a csomagtartó padlója alatt. Az akkumulátor energiája 17, egyenként 70 Ah-s cellában összpontosul, úgynevezett "stack"-ben. Hat köteg egy egységet alkot, amelyek sorba vannak kapcsolva. Ez a kompakt kialakítás az akkumulátorház belsejében szükségtelenné teszi további modulházat, ami nagyobb teljesítménysűrűséget eredményez. A kialakítás 25,9 kWh maximális teljesítményt (bruttó; nettó 22 kWh) ér el 370 volton. A megnövekedett kapacitás akár 90 kilométeres, teljesen elektromos hatótávolságot eredményez városi területeken a WLTP EAER City szabvány szerint: ez megfelel a WLTP EAER szabvány szerinti 85 kilométeres kombinált elektromos hatótávnak.

Mindkét modell maximális rendszerteljesítménye az 55 TFSI e quattro motorral 290 kW-tól (394 LE) és 600 Nm maximális rendszernyomatéktól kezdődik (a Q7 üzemanyag-fogyasztása (súlyozott, kombinált): 1,4–1,2 l/100 km; teljesítmény) fogyasztás (súlyozott, kombinált ): 29,1–27,8 kWh/100 km CO 2 -kibocsátás (súlyozott, kombinált): B; : 10,5–9,8 l/100 km CO 2 osztály lemerült akkumulátorral: G üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 1,6–1,2 l/100 km (súlyozott, kombinált): 30,4–27,7 kWh/; 100 km CO 2 -kibocsátás (súlyozott, kombinált): 10,9-8,9 l/100 km CO 2 -osztály ( kombinált); lemerült akkumulátoron: G) a villanymotor módosított kialakításának köszönhetően.


A két motor párhuzamos működésével az elektromos Q7 és Q8 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A tartományban még magasabb a 60 TFSI e quattro, amely egy új tervezésű villanymotorral is rendelkezik, akár 360 kW (490 LE) rendszerteljesítménnyel és akár 700 Nm forgatónyomatékkal (a Q7 üzemanyag-fogyasztása (súlyozott, kombinált)) : 1,4–1,3 l / 100 km. B üzemanyag -fogyasztás lemerült akkumulátor esetén: 10,5–10 l/100 km: G üzemanyag-fogyasztás (súlyozott) 1,6–1,2 l/100 km; , kombinált: 30,2–27,9 kWh/100 km CO 2 kibocsátás (súlyozott, kombinált): 36–28 g/km CO 2 -osztály (súlyozott, kombinált): B: 10,9–; 9,9 l/100 km CO 2 osztály lemerült akkumulátoron: G).


Ebben a konfigurációban a Q7 és a Q8 5,0 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Minden változat elektronikusan korlátozott végsebessége 240 km/h, a teljesen elektromos végsebesség pedig 135 km/h. Az akkumulátor 7,4 kW-ig töltődik, és maximális teljesítmény mellett körülbelül három óra 45 perc alatt éri el a 100 százalékot. Az Audi töltési szolgáltatást lefoglaló vásárlók 29 európai országban megközelítőleg 630 000 töltőponthoz férhetnek hozzá, köztük a nürnbergi, zürichi, berlini, salzburgi, müncheni és frankfurti Audi töltőpontokhoz (további helyszínek következnek). Az ügyfelek kényelmesen, egyetlen kártyával tölthetnek az Audinál és sok más szolgáltatónál.


Számos országban és városban a plug-in hibrid tulajdonosok adókedvezményeket vagy helyi közlekedési előnyöket élveznek, például ingyenes parkolást vagy buszsávhasználati jogot. Németországban mindkét konnektorról tölthető hibrid modellre vonatkozik az elektromos autókra vonatkozó cégautó-szabályozás, amely szerint csak bruttó listaáruk 0,5 százalékával kell átalányadózni.


Maximális hatékonyság: működési stratégia
A termékfrissítésnek köszönhetően a vásárlók részben elektromos Q7-et vagy Q8-at teljesen elektromos EV vagy hibrid üzemmódban indíthatják el. Ha az MMI-n keresztül kiválasztotta, a kívánt üzemmód mindaddig aktív marad, amíg manuálisan meg nem változtatja. A teljesen elektromos EV módot úgy finomították, hogy a gázpedál teljesen lenyomott állapotában is csak akkumulátoros meghajtást használjon.


A hibrid üzemmód két üzemmódot használ: automatikus és tartás. Automatikus módban a prediktív működési stratégia automatikusan aktiválódik, amikor a navigáció elindul a standard MMI navigation plusban. A gyorsulásról elsősorban a TFSI motor gondoskodik, amit igény szerint az elektromos motor is támogat. Alacsony motorfordulatszámon az elektromos hajtás immár áthidalja azt a másodperc töredékét, amelyre a turbófeltöltőnek szüksége van a nyomás növeléséhez, köszönhetően a termékfrissítésből adódó megnövekedett nyomatéknak, így a hajtásrendszer spontán reagál. Leegyszerűsítve, a prediktív működési stratégia úgy működik, hogy amennyire csak lehetséges elektromos energiával hajt, és mire a vezető célba ér, elhasználja a meglévő akkumulátort.


Tartás üzemmódban az akkumulátor jelenlegi töltöttsége minimális ingadozásokkal a jelenlegi szinten marad. Ezt úgy érik el, hogy a fékezési energiát a rekuperációnak nevezett folyamaton keresztül nyerik vissza, és a terhelési pontot a 3.0 TFSI felügyeleti rendszerben végzett célzott beavatkozások révén tolják el. Ennek eredményeként a hagyományosan vezetett, hosszú távú útvonalakat követően az ügyfelek immár teljesen elektromos energiával, nulla károsanyag-kibocsátás és gyakorlatilag zajmentesen autózhatnak városi úti céljukba.


A Q7 TFSI e és Q8 TFSI e termékfrissítésének új funkciójaként az akkumulátor intelligensen töltődik, és csak körülbelül 65 km/h sebesség felett töltődik töltési módban. Ez maximalizálja a hatékonyságot, és magas szintű elektromos vezetést biztosít a városban és a stop-and-go forgalomban. Ráadásul töltési módban a 3.0 TFSI-t már nem használják folyamatosan az akkumulátor töltésére; ehelyett egyedül a gyógyulást alkalmazzák. A töltési mód akkor fejeződik be, amikor az akkumulátor 75 százalékos maximális kapacitására feltöltődik, hogy kímélje az akkumulátort és növelje a hatékonyságot.


Azok a pillanatok, amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, kulcsfontosságúak a Q7 és Q8 plug-in hibrid hatékonysága szempontjából. A működési stratégia ezekben a helyzetekben a prediktív hatékonyságsegítésre (PEA) vált át. A navigációs adatokon túl ez a vezetőtámogató rendszer az elöl haladó jármű távolságát is felhasználva dönt a kikapcsolt TFSI melletti kifutás és a regeneráció, azaz a kinetikus energia visszanyerése és elektromos energiává alakítása között. A tolóerő fázisokban a Q7 és Q8 TFSI e akár 25 kW teljesítményt is képes visszanyerni, és visszatáplálni a lítium-ion akkumulátorba.


A generátorként működő villanymotor minden enyhe és közepes fékezést végrehajt 0,3 g-ig, ami a mindennapi vezetés során tapasztalt összes lassulás több mint 90 százalékának felel meg. A hidraulikus kerékfékeket csak erős fékezéshez kell használni. A hibrid SUV-k akár 80 kW-os rekuperációs teljesítményt is elérhetnek fékezés közben.


Ha az opcionális, radaros tempomattal ellátott adaptív sebességtartó asszisztens aktív, a PEA segít a lassításban és az üzemanyag-takarékos gyorsításban. Ha ki van kapcsolva, az Audi virtual cockpit vagy az opcionális head-up kijelző jelzi a vezetőnek, hogy mikor kell levennie a lábát a jobb pedálról. A részletező ikonok, például kereszteződések, várostáblák vagy az elöl haladó járművek szemléltetik a sebességcsökkenés okát.


Optimalizált berendezéskínálat minden igényt kielégít
A nagy intenzitású LED-es fényszórók alapfelszereltségként világítják meg az utat; A Matrix LED fényszórók opcionálisan rendelhetők. További opcióként az Audi lézerfénnyel kiegészített, innovatív HD Matrix LED-es fényszórók is rendelkezésre állnak a jelentősen megnövelt sugárzási tartomány érdekében. A csúcskategóriás fényszórók újdonságai a digitális nappali menetfény aláírások. Jellegzetes és összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöznek a részben elektromos Q7-nek és Q8-nak, lehetővé téve a felhasználó számára, hogy az MMI-n keresztül négy egyedi fényjelzés közül válassza ki az egyiket. Az első alkalommal a járművek opcionálisan nagyrészt digitalizált OLED hátsó lámpákkal is kaphatók, amelyek szintén digitális fényjelzésekkel rendelkeznek. Ezenkívül a digitális OLED hátsó lámpák az asszisztens rendszerekkel együtt közelségjelzővel is rendelkeznek.


Az alapváltozatok termékfrissítéséhez hasonlóan az elektromosított Q7 és Q8 is jelentősen továbbfejlesztett felszereltséggel rendelkezik. Az ülésvarrások kontrasztos színei mellett a vásárlók kilenc dekoratív betét és három új felület közül választhatnak. A kerékkínálat öt új dizájnt tartalmaz 21" és 23" közötti méretben (modelltől függően). Az Audi a modellfrissítés részeként az alkalmazások és a vezetőt segítő rendszerek kínálatát is bővítette.


Az alapfelszereltség is bővül, most többek között 19-21 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat (modelltől és felszereltségi csomagtól függően), tolatókamerát, parkoló- és távolsági fényszóró asszisztenst, valamint a kényelmi kulcsot tartalmaznak. Az 55 TFSI e quattro 1 /2 -vel ellentétben a 60 TFSI e quattro 3 /4 az S line külső- és sportcsomaggal alapfelszereltségként gördül le a sorról. Mindkét modell alapfelszereltségéhez tartozik egy Mode 3 töltőkábel.


Megbízható minden helyzetben az összkerékkormányzásnak és a borulásstabilizálásnak köszönhetően
Csak egy Audi vezet úgy, mint egy Audi: A négygyűrűs márka így foglalja össze az Audi DNS-ét, és ez nem kevésbé igaz a márka plug-in hibridjeire sem. Öt jellemző határozza meg a Q8 kezelhetőségét: kiegyensúlyozott, szilárd, kontrollált, precíz és könnyed. A felfüggesztés, a kormányzás és a hajtás, valamint a fék- és vezérlőrendszerek kulcsszerepet játszanak a megbízhatóan biztonságos, dinamikus és egyben kényelmes vezetési élmény megteremtésében.


Még az alapfelszereltség is, beleértve a kiegyensúlyozott acélrugós felfüggesztést lengéscsillapító vezérléssel, mindkét SUV-nak egyenletes vezetési élményt nyújt. Opcionálisan rendelhető elektronikusan vezérelt légrugózás folyamatosan adaptív lengéscsillapító rendszerrel – adaptív légrugózás vagy adaptív légrugózás sport. Azok a vásárlók, akik Q7 60 TFSI e 3-at vagy Q8 60 TFSI e 4-et vásárolnak, az alapfelszereltség részeként élvezhetik a légrugózást. Emellett – a plug-in hibrideknél először – az opcionális összkerékkormányzás fokozott biztonságot és kényelmet biztosít. Alacsony sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal is elfordulnak az első kerekekkel ellentétes irányba. Ez akár egy méterrel csökkenti a fordulási sugarat és növeli a manőverezést. Ugyanakkor a vezető nagyobb sebességnél nagyobb kényelmet és stabilitást érez, mivel a hátsó kerekek az első kerekekkel azonos irányba forognak.


Az elektromechanikus aktív gördülésstabilizátor (eAWS) még nagyobb dinamikát biztosít, mint egy másik opcionális a plug-in hibrideknél. Mindkét tengely kompakt villanymotorral van felszerelve, amely ebben a rendszerben hajtóműhöz kapcsolódik. Két részre osztja a stabilizátort, és egyenesen haladva lehetővé teszi, hogy nagyrészt egymástól függetlenül működjenek, ami csökkenti a karosszéria mozgását egyenetlen utakon. A sportos vezetésnél viszont a villanymotor hatására a két fél egymással ellentétes irányba forog, így egységként működnek együtt. Ez azt jelenti, hogy az autó lényegesen kevésbé hajlik az ívbe a pontosabb kormányreakció érdekében. Az eAWS-t egy 48 voltos szuperkondenzátor táplálja. A kompakt, könnyű energiatároló egység, amely nagyon rövid idő alatt képes felvenni és leadni a nagy áramokat, a két villanymotort egyenként legfeljebb 1,5 kilowatt teljesítménnyel látja el.


Akár 90 km-es, teljesen elektromos hatótáv városi vezetés közben ; 2024 áprilisától rendelhető
Az új Audi Q7 TFSI e quattro és Q8 TFSI e quattro intelligens hibrid technológiával és átdolgozott dizájnnal, innovatív világítástechnikával és kiterjedt alapfelszereltséggel 2024. április végén kerül piacra. A Q7 55 TFSI e quattro 1 ára 85 500 forinttól kezdődik. euró, míg az erősebb 60 TFSI e quattro 3 96 000 euróba kerül. Az új Audi Q8 55 TFSI e quattro 2 92 900 euróért rendelhető; a Q8 60 TFSI e quattro 4 103 200 eurótól kezdődik.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen Audi és SEAT telephely Volkswagen Audi és SEAT telephely
ŠKODA telephely ŠKODA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.