Maximális hatékonyság bőséges térben: az új Audi Q7 TFSI e quattro és a Q8 TFSI e quattro
Az Audi frissített akkumulátortechnológiával és hatékonyabb vezetési módokkal ráncfelvarrja a villamosított Q7 és Q8 modelleket. A modellfrissítés részeként a külső dizájnt is átdolgozták, és új első és hátsó kötényekkel emelik ki a két modell erős karakterét. Most először mindkét plug-in hibrid elérhető összkerék-kormányzással, ami növeli a biztonságot és a kényelmet. Az elektromechanikus aktív gurulásstabilizálás (eAWS) még dinamikusabb kezelhetőséget garantál.
Nagyobb akkumulátor, nagyobb teljesítmény, nagyobb hatótávMindkét konnektorról tölthető hibrid középpontjában egy háromliteres hathengeres Otto-motor áll, 250 kW (340 LE) teljesítménnyel, egy kompakt villanymotor (PSM), amelynek maximális teljesítménye 130 kW és forgatónyomatéka 460 Nm. egy új, erősebb, folyadékhűtéses lítium akkumulátor a csomagtartó padlója alatt. Az akkumulátor energiája 17, egyenként 70 Ah-s cellában összpontosul, úgynevezett "stack"-ben. Hat köteg egy egységet alkot, amelyek sorba vannak kapcsolva. Ez a kompakt kialakítás az akkumulátorház belsejében szükségtelenné teszi további modulházat, ami nagyobb teljesítménysűrűséget eredményez. A kialakítás 25,9 kWh maximális teljesítményt (bruttó; nettó 22 kWh) ér el 370 volton. A megnövekedett kapacitás akár 90 kilométeres, teljesen elektromos hatótávolságot eredményez városi területeken a WLTP EAER City szabvány szerint: ez megfelel a WLTP EAER szabvány szerinti 85 kilométeres kombinált elektromos hatótávnak.
Mindkét modell maximális rendszerteljesítménye az 55 TFSI e quattro motorral 290 kW-tól (394 LE) és 600 Nm maximális rendszernyomatéktól kezdődik (a Q7 üzemanyag-fogyasztása (súlyozott, kombinált): 1,4–1,2 l/100 km; teljesítmény) fogyasztás (súlyozott, kombinált ): 29,1–27,8 kWh/100 km CO 2 -kibocsátás (súlyozott, kombinált): B; : 10,5–9,8 l/100 km CO 2 osztály lemerült akkumulátorral: G üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 1,6–1,2 l/100 km (súlyozott, kombinált): 30,4–27,7 kWh/; 100 km CO 2 -kibocsátás (súlyozott, kombinált): 10,9-8,9 l/100 km CO 2 -osztály ( kombinált); lemerült akkumulátoron: G) a villanymotor módosított kialakításának köszönhetően.
A két motor párhuzamos működésével az elektromos Q7 és Q8 5,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A tartományban még magasabb a 60 TFSI e quattro, amely egy új tervezésű villanymotorral is rendelkezik, akár 360 kW (490 LE) rendszerteljesítménnyel és akár 700 Nm forgatónyomatékkal (a Q7 üzemanyag-fogyasztása (súlyozott, kombinált)) : 1,4–1,3 l / 100 km. B üzemanyag -fogyasztás lemerült akkumulátor esetén: 10,5–10 l/100 km: G üzemanyag-fogyasztás (súlyozott) 1,6–1,2 l/100 km; , kombinált: 30,2–27,9 kWh/100 km CO 2 kibocsátás (súlyozott, kombinált): 36–28 g/km CO 2 -osztály (súlyozott, kombinált): B: 10,9–; 9,9 l/100 km CO 2 osztály lemerült akkumulátoron: G).
Ebben a konfigurációban a Q7 és a Q8 5,0 másodperc alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára. Minden változat elektronikusan korlátozott végsebessége 240 km/h, a teljesen elektromos végsebesség pedig 135 km/h. Az akkumulátor 7,4 kW-ig töltődik, és maximális teljesítmény mellett körülbelül három óra 45 perc alatt éri el a 100 százalékot. Az Audi töltési szolgáltatást lefoglaló vásárlók 29 európai országban megközelítőleg 630 000 töltőponthoz férhetnek hozzá, köztük a nürnbergi, zürichi, berlini, salzburgi, müncheni és frankfurti Audi töltőpontokhoz (további helyszínek következnek). Az ügyfelek kényelmesen, egyetlen kártyával tölthetnek az Audinál és sok más szolgáltatónál.
Számos országban és városban a plug-in hibrid tulajdonosok adókedvezményeket vagy helyi közlekedési előnyöket élveznek, például ingyenes parkolást vagy buszsávhasználati jogot. Németországban mindkét konnektorról tölthető hibrid modellre vonatkozik az elektromos autókra vonatkozó cégautó-szabályozás, amely szerint csak bruttó listaáruk 0,5 százalékával kell átalányadózni.
Maximális hatékonyság: működési stratégia
A termékfrissítésnek köszönhetően a vásárlók részben elektromos Q7-et vagy Q8-at teljesen elektromos EV vagy hibrid üzemmódban indíthatják el. Ha az MMI-n keresztül kiválasztotta, a kívánt üzemmód mindaddig aktív marad, amíg manuálisan meg nem változtatja. A teljesen elektromos EV módot úgy finomították, hogy a gázpedál teljesen lenyomott állapotában is csak akkumulátoros meghajtást használjon.
A hibrid üzemmód két üzemmódot használ: automatikus és tartás. Automatikus módban a prediktív működési stratégia automatikusan aktiválódik, amikor a navigáció elindul a standard MMI navigation plusban. A gyorsulásról elsősorban a TFSI motor gondoskodik, amit igény szerint az elektromos motor is támogat. Alacsony motorfordulatszámon az elektromos hajtás immár áthidalja azt a másodperc töredékét, amelyre a turbófeltöltőnek szüksége van a nyomás növeléséhez, köszönhetően a termékfrissítésből adódó megnövekedett nyomatéknak, így a hajtásrendszer spontán reagál. Leegyszerűsítve, a prediktív működési stratégia úgy működik, hogy amennyire csak lehetséges elektromos energiával hajt, és mire a vezető célba ér, elhasználja a meglévő akkumulátort.
Tartás üzemmódban az akkumulátor jelenlegi töltöttsége minimális ingadozásokkal a jelenlegi szinten marad. Ezt úgy érik el, hogy a fékezési energiát a rekuperációnak nevezett folyamaton keresztül nyerik vissza, és a terhelési pontot a 3.0 TFSI felügyeleti rendszerben végzett célzott beavatkozások révén tolják el. Ennek eredményeként a hagyományosan vezetett, hosszú távú útvonalakat követően az ügyfelek immár teljesen elektromos energiával, nulla károsanyag-kibocsátás és gyakorlatilag zajmentesen autózhatnak városi úti céljukba.
A Q7 TFSI e és Q8 TFSI e termékfrissítésének új funkciójaként az akkumulátor intelligensen töltődik, és csak körülbelül 65 km/h sebesség felett töltődik töltési módban. Ez maximalizálja a hatékonyságot, és magas szintű elektromos vezetést biztosít a városban és a stop-and-go forgalomban. Ráadásul töltési módban a 3.0 TFSI-t már nem használják folyamatosan az akkumulátor töltésére; ehelyett egyedül a gyógyulást alkalmazzák. A töltési mód akkor fejeződik be, amikor az akkumulátor 75 százalékos maximális kapacitására feltöltődik, hogy kímélje az akkumulátort és növelje a hatékonyságot.
Azok a pillanatok, amikor a vezető leveszi a lábát a gázpedálról, kulcsfontosságúak a Q7 és Q8 plug-in hibrid hatékonysága szempontjából. A működési stratégia ezekben a helyzetekben a prediktív hatékonyságsegítésre (PEA) vált át. A navigációs adatokon túl ez a vezetőtámogató rendszer az elöl haladó jármű távolságát is felhasználva dönt a kikapcsolt TFSI melletti kifutás és a regeneráció, azaz a kinetikus energia visszanyerése és elektromos energiává alakítása között. A tolóerő fázisokban a Q7 és Q8 TFSI e akár 25 kW teljesítményt is képes visszanyerni, és visszatáplálni a lítium-ion akkumulátorba.
A generátorként működő villanymotor minden enyhe és közepes fékezést végrehajt 0,3 g-ig, ami a mindennapi vezetés során tapasztalt összes lassulás több mint 90 százalékának felel meg. A hidraulikus kerékfékeket csak erős fékezéshez kell használni. A hibrid SUV-k akár 80 kW-os rekuperációs teljesítményt is elérhetnek fékezés közben.
Ha az opcionális, radaros tempomattal ellátott adaptív sebességtartó asszisztens aktív, a PEA segít a lassításban és az üzemanyag-takarékos gyorsításban. Ha ki van kapcsolva, az Audi virtual cockpit vagy az opcionális head-up kijelző jelzi a vezetőnek, hogy mikor kell levennie a lábát a jobb pedálról. A részletező ikonok, például kereszteződések, várostáblák vagy az elöl haladó járművek szemléltetik a sebességcsökkenés okát.
Optimalizált berendezéskínálat minden igényt kielégít
A nagy intenzitású LED-es fényszórók alapfelszereltségként világítják meg az utat; A Matrix LED fényszórók opcionálisan rendelhetők. További opcióként az Audi lézerfénnyel kiegészített, innovatív HD Matrix LED-es fényszórók is rendelkezésre állnak a jelentősen megnövelt sugárzási tartomány érdekében. A csúcskategóriás fényszórók újdonságai a digitális nappali menetfény aláírások. Jellegzetes és összetéveszthetetlen megjelenést kölcsönöznek a részben elektromos Q7-nek és Q8-nak, lehetővé téve a felhasználó számára, hogy az MMI-n keresztül négy egyedi fényjelzés közül válassza ki az egyiket. Az első alkalommal a járművek opcionálisan nagyrészt digitalizált OLED hátsó lámpákkal is kaphatók, amelyek szintén digitális fényjelzésekkel rendelkeznek. Ezenkívül a digitális OLED hátsó lámpák az asszisztens rendszerekkel együtt közelségjelzővel is rendelkeznek.
Az alapváltozatok termékfrissítéséhez hasonlóan az elektromosított Q7 és Q8 is jelentősen továbbfejlesztett felszereltséggel rendelkezik. Az ülésvarrások kontrasztos színei mellett a vásárlók kilenc dekoratív betét és három új felület közül választhatnak. A kerékkínálat öt új dizájnt tartalmaz 21" és 23" közötti méretben (modelltől függően). Az Audi a modellfrissítés részeként az alkalmazások és a vezetőt segítő rendszerek kínálatát is bővítette.
Az alapfelszereltség is bővül, most többek között 19-21 hüvelykes könnyűfém keréktárcsákat (modelltől és felszereltségi csomagtól függően), tolatókamerát, parkoló- és távolsági fényszóró asszisztenst, valamint a kényelmi kulcsot tartalmaznak. Az 55 TFSI e quattro 1 /2 -vel ellentétben a 60 TFSI e quattro 3 /4 az S line külső- és sportcsomaggal alapfelszereltségként gördül le a sorról. Mindkét modell alapfelszereltségéhez tartozik egy Mode 3 töltőkábel.
Megbízható minden helyzetben az összkerékkormányzásnak és a borulásstabilizálásnak köszönhetően
Csak egy Audi vezet úgy, mint egy Audi: A négygyűrűs márka így foglalja össze az Audi DNS-ét, és ez nem kevésbé igaz a márka plug-in hibridjeire sem. Öt jellemző határozza meg a Q8 kezelhetőségét: kiegyensúlyozott, szilárd, kontrollált, precíz és könnyed. A felfüggesztés, a kormányzás és a hajtás, valamint a fék- és vezérlőrendszerek kulcsszerepet játszanak a megbízhatóan biztonságos, dinamikus és egyben kényelmes vezetési élmény megteremtésében.
Még az alapfelszereltség is, beleértve a kiegyensúlyozott acélrugós felfüggesztést lengéscsillapító vezérléssel, mindkét SUV-nak egyenletes vezetési élményt nyújt. Opcionálisan rendelhető elektronikusan vezérelt légrugózás folyamatosan adaptív lengéscsillapító rendszerrel – adaptív légrugózás vagy adaptív légrugózás sport. Azok a vásárlók, akik Q7 60 TFSI e 3-at vagy Q8 60 TFSI e 4-et vásárolnak, az alapfelszereltség részeként élvezhetik a légrugózást. Emellett – a plug-in hibrideknél először – az opcionális összkerékkormányzás fokozott biztonságot és kényelmet biztosít. Alacsony sebességnél a hátsó kerekek akár öt fokkal is elfordulnak az első kerekekkel ellentétes irányba. Ez akár egy méterrel csökkenti a fordulási sugarat és növeli a manőverezést. Ugyanakkor a vezető nagyobb sebességnél nagyobb kényelmet és stabilitást érez, mivel a hátsó kerekek az első kerekekkel azonos irányba forognak.
Az elektromechanikus aktív gördülésstabilizátor (eAWS) még nagyobb dinamikát biztosít, mint egy másik opcionális a plug-in hibrideknél. Mindkét tengely kompakt villanymotorral van felszerelve, amely ebben a rendszerben hajtóműhöz kapcsolódik. Két részre osztja a stabilizátort, és egyenesen haladva lehetővé teszi, hogy nagyrészt egymástól függetlenül működjenek, ami csökkenti a karosszéria mozgását egyenetlen utakon. A sportos vezetésnél viszont a villanymotor hatására a két fél egymással ellentétes irányba forog, így egységként működnek együtt. Ez azt jelenti, hogy az autó lényegesen kevésbé hajlik az ívbe a pontosabb kormányreakció érdekében. Az eAWS-t egy 48 voltos szuperkondenzátor táplálja. A kompakt, könnyű energiatároló egység, amely nagyon rövid idő alatt képes felvenni és leadni a nagy áramokat, a két villanymotort egyenként legfeljebb 1,5 kilowatt teljesítménnyel látja el.
Akár 90 km-es, teljesen elektromos hatótáv városi vezetés közben ; 2024 áprilisától rendelhető
Az új Audi Q7 TFSI e quattro és Q8 TFSI e quattro intelligens hibrid technológiával és átdolgozott dizájnnal, innovatív világítástechnikával és kiterjedt alapfelszereltséggel 2024. április végén kerül piacra. A Q7 55 TFSI e quattro 1 ára 85 500 forinttól kezdődik. euró, míg az erősebb 60 TFSI e quattro 3 96 000 euróba kerül. Az új Audi Q8 55 TFSI e quattro 2 92 900 euróért rendelhető; a Q8 60 TFSI e quattro 4 103 200 eurótól kezdődik.