1. Hírek
  2. NEW AUTO: a Volkswagen-csoport erősíti az értékteremtést az elektromos autonóm mobilitás világában
Újdonság a Volkswagenről

NEW AUTO: a Volkswagen-csoport erősíti az értékteremtést az elektromos autonóm mobilitás világában

A Volkswagen bemutatta a tervét, miszerint a Csoportot egy szoftver-alapú mobilitási vállalattá alakítaná, amely nagy hangsúlyt fektet erős márkáira és globális technológiai platformjaira, ezáltal szinergiákat és nagyobb méreteket biztosít, és új nyereséges üzletágat nyit meg. „Kijelöltük magunknak azt a stratégiai célt, hogy globális piacvezetővé váljunk az elektromos járművek terén – és jó úton haladunk. Most pedig új paramétereket állítunk fel” - mondta Herbert Diess vezérigazgató a Csoport 2030-ig tartó NEW AUTO stratégiájának bemutatása során. „A következő, sokkal radikálisabb változás a biztonságosabb, okosabb, végül pedig autonóm járművek irányába való átalakulás lesz - mindezt szoftver alapon. Ez számunkra azt jelenti, hogy: A technológia, a sebesség és a skálázhazóság fontosabb lesz, mint ma. Az autózás fényes jövő elé néz!”

NEW AUTO: a Volkswagen-csoport erősíti az értékteremtést az elektromos autonóm mobilitás világában Open Corner

A Volkswagen Csoport új fontossági sorrendet állít, hogy kihasználhassa azokat a lehetőségeket, amelyeket az elektromos és digitális mobilitási kor nyújt, a fenntarthatóság és a karbonsemlegesség elérése pedig kulcsfontosságú pontjai az új stratégiának. A Csoport 2030-ig járművenként (a járművek élettartama alatt) 30%-kal tervezi csökkenteni az ökológiai lábnyomát (2018-hoz képest), a Párizsi Megállapodásnak megfelelően. Ugyanebben az időszakban az akkumulátoros-elektromos járművek részaránya várhatóan 50%-ra emelkedik, míg 2040-re a nagy piacokon a Csoport által gyártott új gépjárművek gyakorlatilag 100%-ának nulla kibocsátásúnak kell majd lennie. A Csoport legkésőbb 2050-ig teljes mértékben klímasemleges működésre szeretne átállni.


A nyereség- és bevételközpontok várhatóan fokozatosan áttérnek a belső égésű motoros gépkocsikról (ICE) az akkumulátoros-elektromos járművekre (BEV), majd az önálló vezetés által igényelt szoftverekre és szolgáltatásokra is. Az ICE piac az elkövetkezendő 10 év alatt előreláthatóan több, mint 20%-kal kal csökkenni fog. Ezzel párhuzamosan a BEV piac jelentősen megnő, végül pedig átveszi a vezető technológiai pozíciót az ICE helyett. Becslések szerint 2030-ra a járművek szoftverein keresztül történő értékesítés egyharmaddal, 1.2 milliárd euró értékben járulhat hozzá a várható BEV és ICE értékesítésekhez, ami több, mint kétszeresére növeli a teljes mobilitási piacot a mai kb. 2 milliárd euróról a tervezett 5 milliárd euróra. Várhatóan még mindig a autóalapú egyéni mobilitás fogja kitenni a piac és a Volkswagen üzleteinek 85%-át.


A robusztus árréssel rendelkező, erős cash-flow-t generáló ICE üzletág finanszírozza és felgyorsítja majd a BEV-re való áttérést. Az alacsonyabb akkumulátorárakból és gyártási költségekből fakadó egyre több szinergia és az egyre nagyobb mennyiségek által vezérelt folyamatos növekedés várhatóan javítja majd a BEV-árréseket. A CO2/Euro 7 kategóriában a magasabb költségek és adóterhek is várhatóan tovább szűkítik az ICE gyártással kapcsolatos árrést. Összességében az árrés-paritást a következő két-három évben el kellene érni.


Új stratégiai szemléletének tükrében a Volkswagen Csoport 2025-re megnövelte az árbevétel-arányos nyereség terén az ambícióit: a Csoport 2021 novemberére a 70. tervezési ciklus alapjaként az eredeti 7-8%-os szintet 8-9%-ra növelte.


Arno Antlitz pénzügyi igazgató közölte – „célunk iparági vezető platformokat kialakítani az erős márkáinknál, hogy nagyobb méreteket érhessünk el és még több szinergiánk lehessen a jövőben”. „Növelni fogjuk a BEV-platformjaink skálázhatóságát, szeretnénk kifejleszteni egy vezető járműipari szoftvercsomagot. És továbbra is befektetünk az autonóm vezetésbe és a mobilitási szolgáltatásokba. Az átmenet alatt a robusztus ICE üzletünk ehhez segít majd nyereséget és cash flow-t generálni.”


A Volkswagen már 73 milliárd eurót különített el a jövő technológiáira a 2021 és 2025 közti időszakra, ez a teljes beruházás 50%-át teszi ki. Az elektromos átállás és digitalizációs beruházások aránya tovább növekszik. A Csoport emellett továbbra is növeli majd a hatékonyságot, és jó úton halad a következő két évre kitűzött 5%-os fix költségcsökkentési programcél elérésében. A Volkswagen elkötelezett az anyagköltségek további 7%-os csökkentése mellett, és kevesebb modellel, csökkentett ICE hajtáslánc-portfólióval és jobb árkínálattal optimalizálja ICE-üzletágát.


Példátlan platformmodell a jövőbeni technológiák bővítésére

A négy kulcsfontosságú technológiai platformra kiterjedő, átfogó megközelítés lehetővé teszi a Volkswagen Csoport számára, hogy páratlan szinergiákat teremtsen az összes személyautó és könnyű haszongépjármű márkája számára, és ez részben a tehergépkocsik terén is felhasználható. Szinergiák várhatóan sok területen felmerülhetnek: az univerzális BEV termékarchitektúrától a CARIAD globális szoftverplatformjáig, a saját cellák és akkumulátorok széles körű gyártásáig, egészen a mobilitási platformig, ami zökkenőmentesen kapcsolja össze a szolgáltatások széles skáláját.


Mechatronika, ami lehetővé teszi a szoftverszolgáltatások portfóliójának bővítését

Az SSP (Scalable Systems Platform), mint a Volkswagen Csoport következő generációs mechatronikai platformja, idővel jelentősen csökkenti a gyártás komplexitását. Az MQB, MSB, MLB, valamint az MEB és a PPE utódjaként kiterjeszti a konszolidációt három ICE-platformról két BEV-platformra, hogy végül egy egységes architektúra létezzen a teljes termékportfólió számára. 2026-tól kezdődően a Csoport teljesen elektromos járművek gyártásának megkezdését tervezi az SSP platformon. Ez a következő generáció teljesen elektromos, teljesen digitális és rendkívül skálázható lesz. Élettartama alatt több, mint 40 millió jármű készül majd ebben a rendszerben. Akárcsak a jelenlegi MEB, az SSP is nyitva áll majd más autógyártók előtt.


A mechatronikai platform kompetenciáinak fejlesztése és felgyorsítása érdekében a Csoport mintegy 800 millió eurót fektet be egy új kutatási és fejlesztési létesítménybe Wolfsburgban, ahol megtervezik az SSP platform központi elemét és moduljait.


Markus Duesmann, az Audi vezérigazgatója így nyilatkozott: „Az SSP bevezetése azt jelenti, hogy kiaknázzuk erősségeinket a platformmenedzsmentben, és képességeinkre építve maximalizáljuk a szegmensek és márkák közti szinergiákat. Hosszú távon az SSP jelentősen csökkenti majd a komplexitást a mechatronikában. Ez tehát nem csak a beruházások, a K+F és az egységre jutó költségek csökkentésére irányuló központi elgondolás az MEB-hez és a PPE-hez képest, és út ahhoz, hogy a Csoport elérje pénzügyi céljait. Ennél is fontosabb, hogy lehetővé teszi a járműfejlesztés jövőbeli kihívásainak kezelését, mivel a gépkocsik egyre inkább szoftverorientálttá válnak.”


Szoftver:  Zökkenőmentes, globális szoftverplatform az intelligens és autonóm vezetéshez

A szoftver lehetővé teszi a NEW AUTO stratégia zökkenőmentes integrálását az ügyfelek digitális életébe, és még nagyobb méretgazdaságosságot eredményez. A Volkswagen-csoport CARIAD autóipari szoftvergyártó vállalata arra törekszik, hogy 2025-ig kifejlesszen egy élvonalbeli szoftverplatformot, amely a Csoport összes autójának egyfajta szoftver-gerince. Jelenleg az egység három szoftverplatformon dolgozik: az E³ 1.1 lehetővé teszi a MEB termékportfólió frissítését és korszerűsítését, mint például a Volkswagen ID.4, a Skoda Enyaq vagy a CUPRA Born. 2023-ban a CARIAD kiadja az 1.2 (E³ 1.2) prémium szoftverplatformot Ez számos különféle funkciót tesz majd lehetővé, beleértve az új, egységes infotainment rendszert és az Audi és a Porsche járművek vezetéknélküli frissítéseit. 2025-re a CARIAD új, egységes, méretezhető szoftverplatform és end-to-end elektronikus architektúra bevezetését tervezi:

a 2.0 (E³ 2.0) szoftvercsomag egységes operációs rendszert tartalmaz a Csoport összes márkájának járműveihez. A másik kulcsfontosságú tulajdonság a 4. szintű önvezetési képesség lesz, vagyis az ügyfelek teljes mértékben átadhatják a kormányt az autónak.


„A szoftver döntő szerepet játszik abban, hogy tiszta járműgyártó cégből integrált mobilitási csoporttá alakulhassunk át. 2030-ra a szoftver – az automatizált vezetés alapján – iparunk egyik fő jövedelemforrásává válhat” - mondta Dirk Hilgenberg, a CARIAD vezérigazgatója. A fedélzeti konnektivitáshoz való új, egységes 2.0 szoftverplatform, valamint az SSP-vel az egész Csoportban bevezetendő szoftver megnyitja az utat egy teljesen új ökoszisztéma és ezáltal az új adatalapú üzleti modellek felé.


A valós idejű adatok hatalmas halmazából tanulva, a folyamatosan hálózatba kapcsolt, automatizált vezetés révén a Csoport flottája folyamatosan frissíthető az ügyfelek mobilitási igényeihez igazított új funkciókkal és szolgáltatásokkal. Az úgynevezett Big Loop Folyamat több millió jármű esetében jelentősen megnöveli a termék életciklusát. 2030-ra a Csoport szoftverplatformjain az összes márkát átfogóan akár 40 millió jármű fog működni.


Akkumulátor és töltés: az infrastruktúra kulcsfontosságú a „NEW AUTO” potenciáljának maximalizálásához

A saját akkumulátortechnika, a töltőinfrastruktúra és az energetikai szolgáltatások kulcsfontosságú sikertényezők az új mobilitási világban. Ezért a villamos áram 2030-ig a Volkswagen Ccsoport alapvető elemévé válik. A stratégia két pilléren nyugszik: akkumulátorcellákon és rendszereken, valamint töltésen és energián, amelyek a Csoporthoz tartozó új Technológia-osztály feladatkörébe kerültek.


A Volkswagen Csoport ellenőrzött akkumulátor-ellátási lánc létrehozását tervezi új partneri kapcsolatok létrehozásával és az alapanyagoktól az újrahasznosításig terjedő szempontok kezelésével. A cél egy zárt kör létrehozása az akkumulátor értékláncban, az akkumulátorok gyártásának legfenntarthatóbb és legköltséghatékonyabb módjaként.


Céljának elérése érdekében a Volkswagen Csoport fejleszti az akkumulátor-kompetenciáját és csökkenti a komplexitást. Ennek érdekében egy egységes akkumulátorcella formátumot vezet be, 2030-ig akár 50%-os költségcsökkentéssel és akár 80%-os felhasználással. 2030-ra hat európai gigagyár összesen 240 GWh teljes termelési kapacitással segít az akkumulátorellátás biztosításában.


Az első helyszínt, a svédországi Skellefteå-ban a Northvolt AB üzemelteti. A Volkswagen Csoport nemrég újabb 500 millió eurót fektetett be prémium-cellás partnerébe, és együttműködik a Northvolt céggel a gyártás 2023-as megkezdése érdekében.


A salzgitteri második helyszínről a Volkswagen Csoport nemrégiben kötött megállapodást a Gotion High-Tech kínai akkucella szakértő céggel, mint technológiai partnerrel a gyártás 2025-ös megkezdéséhez. A két partner közösen fejleszti és gyártja majd az egységes cella nagy volumenben készülő válatozatát a német üzemben.


Harmadik helyszínként a Volkswagen Csoport elektromos kampányának stratégiai pillérévé kívánja tenni Spanyolországot, és fontolóra veszi az elektromos járművek teljes értékláncának létrehozását ebben az országban. Egy nagyobb átalakítási program részeként a lokalizáció biztosítaná a Spanyolországban tervezett BEV-termelés ellátását. Az évtized végén az utolsó bővítési szakaszban az üzem éves kapacitása várhatóan 40 GWh lesz. Az is elképzelhető, hogy a Csoport kis-BEV termékcsaládját 2025-től Spanyolországban gyártják. A végső döntés az általános keretrendszertől és az állami támogatásoktól függ majd.


A Volkswagen Csoport emellett egylépéses megoldást kíván ajánlani az ügyfeleknek a hardverek töltésétől az energiagazdálkodási szolgáltatásokig. Végül a csoport egy teljes töltési és energia-ökoszisztéma felépítését tervezi a jármű köré, biztosítva az ügyfelek számára a kényelmes töltést, valamint további üzleti lehetőségeket nyitva meg. Ezek a technológiák és szolgáltatások a Volkswagen Csoport alapvető kompetenciájává válnak majd.


Ezen túlmenően a Volkswagen Ázsia, Európa és Amerika közterületi töltőinfrastruktúrájának a fejlesztését is segíti olyan sikeres csoportbeli kezdeményezésekre építve, mint a kínai CAMS vagy az amerikai Electrify America.


Az Electrify America bejelentette, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában a jelenlegi elektromos jármű töltőinfrastruktúrát több mint kétszeresére bővíti, 2025-re összesen 1800 gyorstöltő állomással, valamint 10 000 töltőponttal. A bővítés növeli a 150 és 350 kW-os töltők telepítését – ez a ma elérhető legnagyobb sebesség – és segíti az elektromos járművek további elterjedését Észak-Amerikában.


Ugyanakkor a Csoport új partneri megállapodást kötött a BP-vel, az Iberdrolával és az Enellel, hogy az európai ügyfeleknek kényelmes töltést biztosítson. A Volkswagen Csoport és az Enel X közös vállalkozást jelentett be az elektromos járművek olaszországi elterjesztésének erősítésére. 2025-re nagy teljesítményű töltési (HPC) hálózati infrastruktúrát fog működtetni az egész országban, több mint 3000, egyenként 350 kW-os töltési ponttal.


A Volkswagen-csoport Európában 18 000, Kínában 17 000, az Egyesült Államokban és Kanadában 10 000 HPC-pontot tervez telepíteni.

Thomas Schmall, a Group Components vezérigazgatója: „A Volkswagen által irányított akkumulátor-ellátási lánc lehetővé teszi számunkra, hogy kézben tudjuk tartani a legnagyobb költségelemet, és a legjobb, legfenntarthatóbb akkumulátorokat kínáljuk ügyfeleinknek és biztosítsuk a BEV sikerét. A BEV-ek ‘mobil power-bankokká’ válnak majd, amelyek kétirányú töltés révén teljes mértékben integrálhatók lesznek az energiahálózatba. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy további nyereséget termeljünk az energiapiacon 2030-ra.”


Mobilitási megoldások – autonóm vezetés, mint a jövő aduásza

2030-ig a Volkswagen Csoport rendszerszintű képességekkel rendelkezik majd az önálló transzferflották számára is, amelyek egy részének a tulajdonosa lesz, valamint bővíti mobilitási szolgáltatásainak és finanszírozásának kínálatát. A teljesen autonóm mobilitás, mint szolgáltatás, és áruszállítás a NEW AUTO szerves részét képezi majd. Az értéklánc négy üzleti területből áll: az önvezető rendszerből, ennek a járművekbe történő integrációjából, a flottakezelésből és a mobilitási platformból.


A Volkswagen Csoport stratégiai partnerével, az ARGO AI-val már élen jár az autonóm transzferekre tervezett önvezető rendszer fejlesztésében. A CARIAD 4. szintű automatizált vezetési képességeket fejleszt ki a járművek számára. A Csoport így világszerte létrehozhatná a legnagyobb neuronális járműhálózatot az utcákon.


A müncheni kísérleti projektjeivel a Volkswagen Csoport jelenleg teszteli az első önvezető buszokat, és hasonló projekteket tervez megvalósítani Németország, Kína és az Egyesült Államok más városaiban. 2025-re a Volkswagen azt tervezi, hogy felajánlja Európában első önálló mobilitási szolgáltatását, amelyet rövid időn belül követ az USA is. A jövőbeni nyereség szempontjából ezek az üzletágak nagyon ígéretesek: 2030-ra a mobilitás, mint szolgáltatás teljes piaca csak az öt legnagyobb európai piacon várhatóan 70 milliárd dollárt tesz majd ki.


Az elkövetkező években az egységes platform azt jelenti, hogy a Csoport és márkái összes mobilitási ajánlatát integrálják, ami lehetővé teszi a Volkswagen számára, hogy jelentős piaci részesedést és további bevételi forrásokat érjen el. Egyetlen járműflotta, amely a bérléstől és az előfizetésektől kezdve a megosztásig és az utazásmegosztó személyszállításig minden szolgáltatást magában foglal, biztosítja majd a magas rendelkezésre állást, a kihasználtsági mutatókat és a jövedelmezőséget.


Christian Senger, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatója szerint: „Az évtized végére az automatizált vezetés teljesen megváltoztatja majd a mobilitás világát. Az ARGO AI-val együtt fejlesztjük az iparág legjobb önvezető rendszerét, amely lehetővé teszi számunkra, hogy teljesen új mobilitási szolgáltatásokat és autonóm közlekedési szolgáltatásokat kínáljunk. A Volkswagen Csoport jelentős piaci részesedésre és további bevételi források teremtésére törekszik ebben a fontos jövőbeli üzletágban.”


Christian Dahlheim, a Csoport értékesítési vezetője hozzátette: „A Volkswagen Csoport jelentős versenyelőnyre törekszik a mobilitási megoldások terén. Képesek leszünk közvetlenül szolgáltatásokat kínálni az ügyfeleinknek, vagy együttműködni erős partnerekkel, az egyes piacok sajátos helyzetétől függően. Minden szolgáltatáshoz egy járműflotta teszi lehetővé a hatékony működést. Ezenkívül a jövőbeni mobilitási platformunk integrálja a Csoport és a márkáink összes mobilitási ajánlatát, és ezáltal maximalizálja az ügyfelek kényelmét.”


Európa, Kína és az Egyesült Államok továbbra is a Csoport fő tevékenységének középpontjában marad

A Volkswagen két hazai piaca, Európa és Kína erős alapjairól kiindulva Észak-Amerikára irányítja a csoport fő figyelmét a piaci részesedés növelésében.


Kína, ahol a Volkswagen Csoport régóta jövedelmező piacvezetőként indul, várhatóan döntő szerepet játszik majd a Csoport NEW AUTO stratégiájának sikerében. A Volkswagen partnereivel együtt gyorsan kiterjeszti elektromos termékportfólióját, és új, kulcsfontosságú NEV közös vállalatát, a Volkswagen Anhuit az SSP helyi központjává alakítja, beleértve egy új, építés alatt álló K+F központot is. A Csoport emellett helyi képességekkel és készségekkel tovább bővítését tevékenységeit. Már ma is körülbelül 1000 szoftvermérnök dolgozik a CARIAD-nál Kínában.


Az Egyesült Államok piacát tekintve soha nem volt még jobb időpont ahhoz, hogy a Volkswagen jelentősen növelje piaci részesedését. „A Biden-adminisztráció elektromos átállásra vonatkozó terve egyedülálló lehetőséget kínál arra, hogy a versenytársaknál jobb pozícióból induljunk, mivel nyílt töltőinfrastruktúrát építettünk ki az Egyesült Államokban, és már befektetünk a BEV-ek gyártására történő áttérésbe Chattanoogában" - mondta Herbert Diess vezérigazgató. A Volkswagen az amerikai piacra szabott rendkívül vonzó BEV-ek széles skáláját ajánlja, például a sikeres ID.4-et és a közelgő ikonikus ID. BUZZ-t1. Így tehát a Volkswagen jó helyzetben van ahhoz, hogy az elektromos hajtásra áttérő piac növekedésből arányosan részt vegyen.


Emberi átalakulás folyamatban

Mivel a Volkswagen Csoport 660 000 alkalmazottjának fele a hagyományos járműgyártásban dolgozik, a Csoport átfogó átalakítási programot vezet be a következő 10 évben. Az Igazgatóság szorosan együttműködött az Üzemi Tanáccsal annak biztosítása érdekében, hogy a Volkswagen Csoport felelősségteljesen kísérje végig alkalmazottjait az átmeneten, forrásokat biztosítva az új, szoftveralapú képességek elsajátításához. A Volkswagen már alkalmassá tette németországi telephelyeit a jövőre, átalakította a Csoport alkatrészekkel foglalkozó iparágát, a zwickaui gyárat e-mobilitási csomóponttá alakította, és hasonló átalakításokat terveznek az emdeni és hannoveri telephelyeken is.


1ID. BUZZ: A jármű még nincs forgalomban

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen Audi és SEAT telephely Volkswagen Audi és SEAT telephely
ŠKODA telephely ŠKODA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.