Miskolc Autó Hírek

Tapasztalja meg a tiszta barcelonai szabadság érzését. Ez a SEAT. Fedezze fel a sokszínű modelljeinket és találja meg álmai SEAT modelljét.

  1. Hírek
  2. Pozitív pénzügyi eredmények a SEAT-nál egy kihívásokkal teli év előtt
Újdonság a SEAT-ról

Pozitív pénzügyi eredmények a SEAT-nál egy kihívásokkal teli év előtt

2019-ben a SEAT fenntartotta az elmúlt négy év pozitív lendületét, és olyan pénzügyi eredményeket ért el, amelyek lehetővé teszik a 2020-as kihívások sikeres kezelését. A spanyol cég adózás utáni eredménye 346 millió euró, 17,5% -kal több, mint 2018-ban (294 millió). A növekvő eladások eredményeként a működési eredmény 57,5% -kal 352 millió euróra (2018: 223) emelkedett, míg a forgalom 11,7 százalékkal összesen 11,157 milliárd euróra növekedett, szemben a 2018. évi (9,991) értékkel.

Seat Open Corner

A SEAT elnöke és a pénzügyekért és az informatikáért felelős alelnök Carsten Isensee hangsúlyozta, hogy „2019 pozitív év volt a SEAT számára. Az egész szervezet csapatmunkájának eredményeként kapott adatok optimális helyzetbe hoztak minket. A tavalyi eredmények szilárd alapot teremtenek a vállalat hosszú távú jövőjének felépítéséhez."

2019-ben a SEAT 1.259 milliárd eurót különített el beruházási programjának felgyorsítására, elsősorban új modellek fejlesztésére, ideértve az elektromos járműveket is. Ez 3% -kal több, mint 2018-ban (1.223), és ez a társaság történetének legmagasabb összege. Ebből a mennyiségből 705 milliót, a teljes forgalom 6,4% -át teljes egészében a kutatásra és fejelsztésre (K+F) fordították, 7,5% -kal többet, mint 2018-ban (656). A SEAT ráfordításai a spanyolországi 2019-es K + F kiadások csaknem 5%-nak felel meg, így a cég az ország vezető ipari kutató-fejlesztő befektetőjének számít.

Ezenkívül a működési cash flow 56,2% -kal 1.092 milliárd euróra (2018: 699) nőtt, amely a forgalom 9,8%-át teszi ki. A SEAT a működési cash flow szempontjából a 10 legjobb spanyol vállalat közé tartozik, amely bizonyítja pénzügyi fenntarthatóságát, valamint a jövőbeni beruházások önfinanszírozásának képességét.

Isensee rámutatott, hogy „ezek az adatok megmutatják a SEAT pénzügyi erejét. A társaságnak a költségek optimalizálása érdekében minden területen végrehajtott erőfeszítései lehetővé tették a termék költségek hatékonyságának növelését, beszállítóink körében az innováció elősegítését, és a közvetett költségek ellenőrzését. Fő célja a termékportfólió jövedelmezőségének javítása és a hatékonyság növelése, és működési hasznunk javítása.”

Értékesítés, a növekedés erős pillére

A SEATkiszállítások record szintet értek el az elmúlt két év során: 574.078 járművet szállítottak ki 2019-ben, ami 10,9% -kal több mint egy évvel korábban. Ennek az eredménynek a pozitív alakulása a magasabb jövedelmezőséggel rendelkező járművek forgalomba hozatalán alapult. 2019-ben a SEAT járművenkénti átlagos bevételét 4,2% -kal autónként 15.050 euróra (2018: 14,450 euróra) növelte a SUVtípusoknak köszönhetően , hiszen a SEAT által 2019-ben eladott autók 44% -a volt Arona, Ateca vagy Tarraco illetve CUPRA. Az új márka jelentősen hozzájárult ezekhez az eredményekhez, az értékesítés elérte a 24.662 darabot, 71,8% -kal többet, mint az előző évben.

A SEAT-nál 2019-ben a járművek és az alkatrészek exportja elérte a forgalom 81% -át (9.144 milliárd euró), ez megerősíti a cég vezető helyét mint Spanyolország vezető ipari exportőre, mely az ország teljes exportjának körülbelül 3% át adja.

Ebben az összefüggésben és globális stratégiájának részeként a vállalat törekvései Latin-Amerika felé fordulnak azzal az ambícióval, hogy a jövőben ebben a régióban is növekedjen. Mexikó az első számú piac Latin-Amerikában, a tavalyi 24.314 kiszállított járművel, ami 5,4% -kal több, mint 2018-ban. A SEAT tavaly megkezdte kereskedelmi tevékenységét Chilében és bővítési tervet indított Kolumbiában. A márka 2020 februárjában növekedési stratégiát indított Peruban is.

Európában az autógyártó új értékesítési rekordot állított fel Németországban: 132.537 járművet értékesített, ami 16,1% -kos növekedést jelent, Spanyolországban pedig ismét piacvezető 107.954 szállított járművel, 0,2% -kos növekedéssel. Az Egyesült Királyságban, a vállalat harmadik legnagyobb piacán, az értékesítés tovább növekedett a record szintű 6.,822 darabra (+ 9,5%). A SEAT emellett a legmagasabb értékesítési eredményeit érte el például Ausztriában, Svájcban, Lengyelországban, Izraelben, Svédországban és Dániában.

A SEAT értékesítésért és marketingért felelős alelnöke, Wayne Griffiths, a CUPRA vezérigazgatója szerint „szállításaink már harmadik éve kétszámjegyű fejlődést mutatnak a piaci lassulás ellenére is. Ebben az évben a fő célunkat az értékesítés jövedelmezőségének javítása és piaci részesedésünk stabilizálása jelentette.” Griffiths hozzátette: „A CUPRA stratégiai prioritás a SEAT-on belül. Az emócionális modellek és a magasabb jövedelmezőségi ráta révén a CUPRA célja, hogy 1 milliárd eurós forgalmat érjen el, amikor valamennyi modellje a piacon van. A márka döntő jelentőségű a társaság működési hasznának növelésében."

 

 

Martorell, Spanyolország vezető autógyára

Ipari szempontból a SEAT járműgyártása 2019-ben 12,1% -kal nőtt, rekordot jelentő 592.019 autóra (2018: 528.293). 2019-ben a SEAT Martorellben, Kvasiny-ban és Mladá Boleslavban (Cseh Köztársaság), Wolfsburgban és Zwickauban (Németország), Palmelaban (Portugália) és Pozsonyban (Szlovákia) gyártott autókat.

2019-ben a SEAT Martorell összesen 500.005 járművet gyártott annak ellenére, hogy a gyár kénytelen volt leállni egy beszállító létesítményeiben bekövetkezett tűz miatt. Ezzel 2000 óta a legnagyobb termelési teljesítményét érte el. Ez az arány 5,4% -kal magasabb, mint 2018-ban (474.300), és lehetővé tette a Martorell számára megszilárdítani pozícióját mint a Spanyolországban legtöbb autót gyártó gyár, amely Európa második legnagyobb autótermelési piaca.

A Martorell az évet a maximális kapacitás 90% -át meghaladó kihasználtsági szinttel zárta, napi csaknem 2.300 jármű gyártásával. 2020-ban az üzem megkezdi az új Leon, SEAT és a CUPRA emblémával, és a CUPRA Formentor gyártását. Ezenkívül először fog elektromos járműveket gyártani a Leon sorozat plug-in hibrid változataival.

Az éghajlatváltozás elleni küzdelem és a dekarbonizáció melletti elkötelezettségének részeként a SEAT 27 millió eurót különített el a martorelli üzem fenntartható kezdeményezéseinek beruházására a CO2-kibocsátás csökkentése céljából. A SEAT egy ambiciózus környezetvédelmi stratégián is dolgozik, a Move to Zero elnevezésű stratégián, amely többek között a CO2-kibocsátás csökkentését célozza az egész termékciklus során. E terv egyik fő célja a nulla szén-dioxid-lábnyom elérése a Martorell-üzemben 2030-ig.

A SEAT az 2019. december 31-én 14.663 fő alkalmazottal Spanyolország egyik legnagyobb munkáltatója. Az alkalmazottak 98% -a állandó szerződéssel rendelkezik. A rendkívüli eredményeknek köszönhetően a SEAT a történelem során a legmagasabb, 1.550 euró nyereséghez kapcsolódó bónuszt fog fizetni alkalmazottainak, amely a kollektív szerződésben meghatározottaktól 250 euróval magasabb, ezzel is elismerve, hogy döntő mértékben hozzájárultak a tavalyi eredményekhez.

2020 - kihívásokkal teli év

Az autóipar történelmének legnagyobb átalakulásán megy keresztül, és az elkövetkező néhány év döntő jelentőségű, mély változásokat hozhat, amelyek az egész ágazatot érintik. A legközelebbi kihívások az elektromos jármű kifejlesztése, a kibocsátás csökkentési célok, az új mobilitás, az éghajlatváltozás elleni küzdelem és a kedvezőtlen makrogazdasági forgatókönyv, amelyet a COVID-19 súlyos hatása nehezít, amely arra késztette a SEAT-ot, hogy Ideiglenes Foglalkoztatási Szabályzási Tervet indítson.

A SEAT elnöke, a pénzügyekért és az informatikáért felelős alelnök Carsten Isensee kijelentette, hogy „2020-ban nagyon keményen dolgozunk az üzleti életünket érintő különféle kihívások kezelésére, mint például a piacok visszaesése és különösen a COVID-19 hatásai. A koronavírus-járványnak a globális gazdaságra és a SEAT 2020-as teljesítményére gyakorolt hatása megakadályoz minden megbízható előrejelzést. Ebben az összefüggésben a likviditás biztosítására irányuló intézkedések végrehajtása rendkívül fontos lesz, amíg a válság folytatódik. Amikor vége lesz, akkor a mi prioritásunk a gyártás és értékesítés lehető leggyorsabb folytatása."

A jövő kihívásainak való megfelelés érdekében a SEAT 2019-ben stratégiai döntéseket fogadott el a fontos projektekkel kapcsolatban. Ennek megfelelően a Volkswagen-csoport márkáinak, piacának és gyártási rendszereinek stratégiai felülvizsgálata keretében a SEAT úgy döntött, hogy elhalasztja Kínába való belépését, és nem lesz része a JAC Volkswagen részvényesi struktúrájának, bár folytatja az együttműködést a tervezés és a K + F területén. Ezenkívül a Volkswagen vezeti a Csoport moduláris elektromos hajtású (MEB) platformjának fejlesztését a mintegy 4 méter hosszú elektromos járművekhez, és a SEAT aktívan együttműködik ezen a projekten a Csoport más márkákkal együtt.

Egyes piacokon, például az Egyesült Királyságban vagy Algériában, más bizonytalanságok vannak, amelyek akadályozhatják a vállalat tevékenységét. Algériában például 2019 közepén elfogadott szabályozási változtatásokat követően a SEAT, az ország többi gyártójához hasonlóan, abbahagyta a járművek összeszerelését. A SEAT és a Volkswagen-csoport jelenleg a hatóságokkal elemzi az algériai működés folytatásának lehetséges módjait, mivel fenntartják elkötelezettségüket és érdeklődésüket az ország és az egész régió iránt.

A SEAT és a CUPRA elektrifikációja elindul

A SEAT és a CUPRA öt új elektromos és plug-in hibrid modellt vezet be 2020-ban és 2021-ben, amelyek csatlakoznak a már forgalmazott SEAT Mii elektromos változatához. A Leon modellcsalád plug-in hibrid elektromos modelleket fog bemutatni a SEAT és a CUPRA márkanév alatt, a SEAT Tarraco-nak PHEV verziója lesz, a CUPRA Formentor, mint az első, a CUPRA márkához tervezett és kifejlesztett modell szintén rendelkezik majd hibrid elektromos változattal. Ezenkívül az el-Born lesz a cég második 100% -os elektromos járműve az elektromos Mii után.

A SEAT választék még hatékonyabb belső égésű motorokkal fog kiegészülni az elkövetkező néhány évben, hogy növeljék az ügyfelek számára elérhető lehetőségeket. Ebben az értelemben az új Leon benzin, dízel, plug-in elektromos hibrid, mikro-hibrid és sűrített földgáz verziókkal kerül forgalomba.

A vállalat 2020-ban folytatja a városi mobilitás iránti elkötelezettségét is, és közel 70 éves történetében először mutat be egy elektromos e-robogót és egy új elektromos rollert. 2019-ben a SEAT 11.000 darabot értékesített a SEAT EXS KickScooter termékéből. Ezekkel járművekkel és a folyamatban lévő termék offenzívával a SEAT arra készül, hogy együtt mozduljon az autóipar átalakulási folyamataival, és alternatív mobilitási szolgáltatásokat is kínáljon a jövőben.

(*) A SEAT pénzügyi kimutatásait a Spanyol Általános Számviteli Terv szerint, leányvállalatainak bevonása nélkül, egyénileg készíti el. A Volkswagen-csoport a nemzetközi számviteli standardokat (IAS / IFRS) alkalmazza, és konszolidálja a SEAT márka számait.

Bejelentkezés a hírlevélhez

Hírlevelünkkel rendszeresen információkat kap autókereskedésünkről és exkluzív ajánlatainkról.

A megadott adatok hibásak. Próbálkozzon újra.

Kérjük, válasszon megszólítást!

Sajnos a hírlevél regisztrációval kapcsolatosan probléma merült fel. Kérjük, próbálkozzon újra később.

Hölgy Hölgy
Úr Úr
Érdeklődöm a weboldalakról származó tartalom iránt
Volkswagen Audi és SEAT telephely Volkswagen Audi és SEAT telephely
ŠKODA telephely ŠKODA telephely
Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen Sie müssen bitte der Datenschutzerklärung zustimmen

Köszönjük!

Sikeresen feliratkozott hírlevelünkre.

Küldünk Önnek egy levelet, amely tartalmaz egy megerősítő hivatkozást, melyet el kell fogadnia a regisztráció véglegesítéséhez.