Újdonság az Audiról
2019.01.29.

Az Audi pilótái havon és jégen nyűgözték le a közönséget

Lélegzetelállító látvány Ausztriában: Zell am See városában a Formula E csapatbajnoki címvédő Daniel Abt és a DTM bajnoka René Rast merészkedett versenyautójával a hóra és a jégre, bőven fagypont alatti hőmérséklet mellett. Az Audi Sport színeiben feltűnt a legendás rallyversenyző Walter Röhrl és a szabadstílusú síelés sztárja, Benedikt Mayr is.
Audi

Képek, amelyek körbejárták az egész világot: a nagy hagyományokkal rendelkező jeges verseny sikeres újjáéledése Zell am See-ben, ahol három Audi versenyautó hozta lázba a nagyszámú nézősereget. Daniel Abt, aki az Audi Sport ABT Schaeffler csapattal a 2017/2018-as szezonban elhódított a Formula E bajnoki címét, most az akkori bajnok Audi e-tron FE04 versenyautót vezette, míg René Rast az Audi RS 5 DTM kormánya mögött foglalt helyet. A havon és jégen való látványos felállást a rally világbajnok Walter Röhrl tette teljessé, aki a nagy klasszikus Audi Sport quattro volánja mögött tűnt fel.

 

„Igazán kellemes hétvége volt, hihetetlen hangulattal és fantasztikus emberekkel.” – nyilatkozta Daniel Abt. „Most először volt lehetőségem jégen autózni egy Formula E versenyautóval. Elképesztő érzés! Igazán jó móka volt, főleg amikor látod a rajongókat a kanyarokban driftelve. Remélem lesz lehetőségem rá, hogy a következő évben is részt vegyek az eseményen.”

 

Abt sikerrel tette próbára képességeit a nagy hagyományokkal bíró síjöring területén is, ahol a síelőt egy autó húzza maga után. A hétvége után a szabadstílusú síelés sztárja, Benedikt Mayr elmondhatja magáról, hogy ő az első ember, aki egy Formula E versenyautóhoz rögzített kötéllel száguldott havon és jégen. „Ez óriási volt. Ezek után alig várom, hogy egy Formula E versenyre is kilátogassak.” – nyilatkozta a német.

 

Lényegesen nehezebb körülmények között kellett boldogulnia René Rastnak. Míg az Audi e-tron FE04 versenyautó hosszú rally szegecsekkel szerelt gumikat kapott, a DTM bajnokának – a DTM versenyautó szűkös kerékjárata miatt – rövid szegecsekkel kellett helyt állnia a jeges pályán. „A rövid szegecsekkel és 500 lóerővel a hátsó tengelyen volt némi tapadási problémám.” Rast nevetve hozzáteszi: „Ennek ellenére egy DTM versenyautóval a havon és a jégen száguldani érdekes élmény és kitűnő szórakozás volt.”