Újdonság az Audiról
2021.11.02.

Még karakteresebb dizájn és innovatív technikák a zászlóshajó számára – A továbbfejlesztett Audi A8

Karakteresebb dizájnnal – különösen elején és hátulján – és innovatív technikákkal gondoskodik A8 modellje még hangsúlyosabb megjelenéséről és sportos eleganciájáról az Audi. A négykarikás márka ezzel még intenzívebben emeli ki különösen dinamikus stílusú luxuslimuzinja magabiztos és progresszív egyéniségét. Az új high-end fényszórók és a hátsó lámpák innovatív funkcióikkal keltenek mély benyomást, s alkotják az A8 jól bevált műszaki portfóliójának csúcsát. A márka zászlóshajója így korszerű és felhasználóközpontú élményvilágot kínál – legyen szó akár vezetőjéről vagy utasairól.
Audi

Az Audi V8 utódjaként az A8 immár 1994 óta tölti be a márka csúcsmodelljének szerepét a luxuslimuzinok piaci kategóriájában. Az Audi A8 a márka státuszának és presztízsének szimbóluma és úttörője, 2017-ben bemutatott negyedik generációjával pedig az Audi teljesítménye, megjelenése és felszereltsége tekintetében egyaránt új szintre emelte luxuslimuzinját. Az A8 az első sorozatgyártású modellként testesítette meg a márka jövőbeni formai nyelvezetét, lényegében a mai napig a márka progresszív arcaként jelenik meg. Karakteres dizájn jól bevált technikákkal és a hátsó üléseken is kiemelkedő kényelemmel – e jellemzői határozzák meg az Audi prémiumkoncepcióját ebben a piaci szegmensben. Ennek keretében e limuzin az egyedülálló menetkényelem és a sportos irányíthatósági tulajdonságok jellegzetes együttesével az autózás élvezetes élményének teljes skáláját kínálja. A minden részletét jellemző precizitásnak és számos intelligens funkciójának köszönhetően az új A8 a fejlett technikák igényes képviselőjeként szolgálja a felhasználóközpontú és egyéni stílusú mobilitást.


Presztízs és tekintély – külső dizájn

Az Audi A8 olyan limuzin, amely egyszerre sugároz státuszt és tekintélyt, modellfrissítésének köszönhetően pedig még reprezentatívabb, magabiztosabb és atletikusabb külső jellemzi. A Singleframe hűtőrács alapja szélesebbé vált, rácsozatát alulról felfelé haladva egyre nagyobb méretű, krómozott szegletmotívumok díszítik. A szélső légbeömlő nyílások függőlegesebb állásúak és éppúgy újszerű grafika jellemzi őket, mint a fényszórókat, amelyek alsó peremének külső szélét markáns kontúrvonal határolja. Orrkialakítása új tervezésű és egymással harmonikusan összehangolt dizájnelemei összességében egyértelműen hangsúlyosabb és stílusosabb fellépést kölcsönöznek az A8 számára, még karakteresebb egyéniséggel ruházva fel a márka csúcsmodelljét.


Oldalnézetben különösen is szembetűnő a luxuslimuzin progresszív karaktere. A tetővonal viszonylag alacsonyan ível, a karosszériatest megnyújtott vonalai pedig az autó hosszúságát hangsúlyozzák, míg a szélesen domborodó sárvédők a már alapkivitelben rendelkezésre álló quattro összkerékhajtásra utalnak. Az oldalsó küszöbborítás minden modellváltozaton homorú kialakítású és az útfelület felé pengemotívumban („Blade”) zárul. Az A8 hátulját széles krómozott díszlécek, a digitális OLED-technikájú hátsó lámpák személyre szabható fénygrafikája, valamint a több részből álló, a far teljes szélességében futó fénysáv határozzák meg. A lökhárítóban kiformált diffúzorbetétet finom kidolgozás jellemzi és hangsúlyos vízszintes bordákkal tervezték újra. Jellegzetes sportos formai részletei egyikeként az Audi S8 négy, áramlástanilag optimalizált kipufogóvégcsöve hangsúlyos körbefutó kontúrmotívum alatt tűnik fel.


Az alapkivitel külsején túl az Audi a krómozott külső elemek összeállítását, valamint az A8 számára első ízben az új S line külső optikai csomagot is kínálja ügyfeleinek. Utóbbi az alapmodelltől még határozottabban megkülönböztetve, olyan dinamikus stílusjegyekkel ruházza fel az A8 S line elejét, mint például a szélső légbeömlő nyílások markáns pengeelemei („Blade”), amelyek az S8 változathoz hasonlóan egészítik ki az elölnézetet. Még karakteresebb az orr megjelenése a fekete elemek optikai csomagjával. Az A8 külső fényezéseinek palettáján tizenegy szín sorakozik, köztük az új District-zöld, Égkék, Manhattan-szürke és Ultrakék metál árnyalatokkal. Szintén újdonság az Audi A8 kínálatában az öt matt fényezés: Daytona-szürke, Tőrezüst, District-zöld, Terra-szürke és Gleccserfehér. Az Audi exkluzív programjában az A8 az ügyfél által választott egyedi színre fényezve rendelhető.


5,19 méter hosszú karosszéria

Termékfejlesztése keretében csupán minimális mértékben változtak az Audi a luxuslimuzinok piaci kategóriájában kínált zászlóshajójának méretei. Az A8 3,00 méter tengelytávon 5,19 méter hosszú, míg szélessége 1,95, magassága pedig 1,47 méter. Az S8 mintegy egy centiméterrel hosszabb. Az A8 karosszériája az Audi Space Frame (ASF) technológia szerint készül, s 58 százalékban alumíniumkomponensekből áll. Az utascella melegen alakított acélalkatrészekből épül fel, s különösen nagy szilárdságú, rendkívül nagy torziós merevségű szénszálerősítésű műanyag (karbon) hátfallal egészül ki. A könnyűszerkezetes koncepciót magnézium toronymerevítő rudak teszik teljessé. A karosszériaszerkezet e magasfokú merevsége szolgál a pontos irányíthatósági tulajdonságok, a kiemelkedő menetkényelem és az utastér színvonalas akusztikai komfortjának alapjául.


Digitális Matrix-LED fényszórók és OLED hátsó lámpák

A digitális Matrix-LED fényszórók a video-projektorokhoz hasonlóan alkalmazzák a DMD (Digital Micromirror Device) technológiát. Mindkét fényszóró mintegy 1,3 millió mikrotükröt tartalmaz, amelyek a fényt apró pixelekre bontva a legnagyobb pontosságú szabályzást teszik lehetővé. Az egyik így kínált új funkció az autópályán használható Sáv- és tájékozódó-megvilágítás (Lane and Orientation Light), amikor a fényszórók egyfajta „fényszőnyeg” módjára az éppen igénybe vett forgalmi sávot világítják meg különösen erősen. Ez a tájékozódófény mindenekelőtt az útépítési szakaszokon segíti intuitív módon a vezetőt saját sávjának pontos tartásában. Az autó nyitásakor és lezárásakor a digitális Matrix-LED fényszórók Dinamikus hazavezető fény funkciója (Dynamic Coming Home/Leaving Home Function) lép működésbe, mégpedig a talajra vagy falfelületre vetített fénygrafika formájában.


A továbbfejlesztett A8 már szériafelszereltségében digitális szerves fénykibocsátó diódákkal (Organic Light-Emitting Diode; OLED) működő hátsó lámpákkal készül. Az autó megrendelésekor kétféle – az S8 esetében háromféle – fénydizájn választható a hátsó lámpák számára. Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer „dynamic” üzemmódjának altiválásakor egy további, kizárólag ebben a móduszban megjelenő fénygrafika lép működésbe.


A digitális OLED hátsó lámpák a vezetői segédrendszerekkel együtt közelítésérzékelő funkciót is kínálnak: ha a közlekedés más résztvevője hátulról két méternél jobban megközelíti az álló autót, az összes OLED-szegmens automatikusan működésbe lép. A további megoldások között a dinamikus irányjelzők, valamint a Hazavezető fény funkció (Coming Home/Leaving Home Function) fényanimációja is szerepelnek.


Redukált formavilág – az utastér

Az A8 belseje leginkább tágas, nagyvonalúan méretezett szalont idéz, bőséges térrel a mozgáshoz és a kellemes közérzethez. Architektúráját hangsúlyosan vízszintes orientáció jellemzi, határozottan kiemelve szélességét, miközben formai nyelvezete mindvégig visszafogott marad. Sötétben a Hangulatvilágítás plusz csomag (az Audi design selection utastér és az S8 esetében széria) világítja meg elegáns stílusban a belteret, míg hátul Matrix-LED technikájú olvasólámpák állnak rendelkezésre.


A továbbfejlesztett A8 ülés- és ülésfelszereltség-választéka igen sokrétű, egyben színvonalas kényelem és stílusos egyéniség jellemzi, s különösen a hátsó üléseken kínál számos lehetőséget. A program csúcsán az A8 L nyugágy-ülése áll, amely számos állítási lehetőséggel, az első utasülés hátsó felén pedig lábtámasszal is szolgál, amelyen az utasok több fokozatban melegíthetik, illetve masszíroztathatják talpukat. A nyugágy-ülés csomag része a 18 pneumatikus párnával működő hátmasszírozó funkció, az elektromosan állítható komfort-fejtámlák, kívánságra pedig az elsővel egybeépített, összefüggő hátsó középkonzol is, extrafelszerelésként rendelhető, lehajtható asztalokkal, négyzónás komfort légkondicionáló berendezéssel és új hátsó képernyőkkel. A színvonalas kényelem hangulatát az Audi exkluzív programjában kínált, bárrekesszel kiegészített hűtőszekrény fokozhatja tovább.


A kiváló kidolgozási minőség az A8-utastér készítésének manufaktúra-jellegét hangsúlyozza, ami éppúgy érvényes az üléskárpitok precíz perforálására, mint a légbefúvó nyílások elektromosan nyíló és záródó dekorbetét-fedeleire vagy a komfort-fejtámlák bársonyosan lágy tapintású bőrborítására. Az üléskárpitok anyaga alapkivitelben Valetta bőr, alternatívaként pedig – új Konyakbarna árnyalatában is – a Valcona bőr áll rendelkezésre. Újdonság a programban az ajtókárpitok hosszú távon fenntartható előállítású Dinamica mikroszálas szövetbevonata, amely opcióként az oszlopok és a mennyezet kárpitozásaként is rendelhető.


A továbbfejlesztett A8 jellemzője a beltér-konfigurációk széles választéka is. Ezek közé tartozik a Pasztellezüst Audi design selection, valamint a fekete, a Merlot-vörös és a Konyak árnyalatú S line utastér-összeállítás. A kínálatot többféle bőrkárpit-csomag, illetve az Audi exkluzív bőrkivitel teszi teljessé. Az extrafelszerelésként rendelhető légminőség-csomag ionizátor- és illatosító funkciót is tartalmaz.


Érzékeny és ésszerű – a kezelés

Az Audi A8 MMI touch response kezelési koncepciója két képernyőre (10,1 és 8,6 col képátlóval) és a természetes hangvezérlésre épül, utóbbi használatakor a „Hey Audi!” megszólítással veheti kezdetét a párbeszéd. A kijelzési-kezelési koncepció a teljes egészében digitális Audi virtual cockpit műszeregységgel és az extrafelszerelésként kínált Head-up kijelzővel válik teljessé, a vezetőre összpontosító működést hangsúlyozva. Utóbbi technika közvetlenül a vezető látóterében jeleníti meg a fontos információkat.


Új megoldások – navigáció és Audi connect

Az MMI Navigációs rendszer plusz a felfrissített Audi A8 alapfelszereltségének része, s műszaki hátteréül a Moduláris infotainment-koncepció harmadik generációja (MIB 3) szolgál. A navigáció működését az Audi connect szintén az alapkivitelhez tartozó online- és Car-2-X szolgáltatásai egészítik ki, mégpedig két csomagra osztva: Audi connect Navigáció és Infotainment (Audi connect Navigation & Infotainment), illetve Audi connect Biztonság és Szerviz (Audi connect Safety & Service) az Audi connect távvezérléssel (Audi connect Remote & Control).


Modern igényekre – új képernyők hátul

Ugyancsak vonzó lehetőségek állnak rendelkezésre az infotainment-hardverkínálatban is. Az új hátsó képernyők immár a hátul helyet foglalók mai igényeire készültek, mégpedig két 10,1 col képátlójú, Full-HD felbontású, az első ülések háttámlájára rögzített monitor formájában. Ezek az utasok külső eszközeiről jeleníthetnek meg tartalmakat, de casting formájában számos audio- és videostream is élvezhető rajtuk az ismert streaming-szolgáltatóktól vagy épp különböző televíziós médiatárakból.


Az igényes Hi-Fi rajongóknak készült a Bang & Olufsen Advanced Sound System, amely magasságadatai révén a hátsó ülésen is háromdimenziós térhangzással szolgál. Erősítője 1920 watt teljesítménnyel összesen 23 hangsugárzót vezérel, a magassugárzó-lencsék elektromosan emelkednek ki a műszerfalból. A Hátsó ülés távirányítója (Rear Seat Remote) ezúttal a középső kartámaszra rögzítve teszi lehetővé számos kényelmi és infotainment-funkció kezelését a hátsó ülésről. A OLED-érintőképernyő vezérlőegysége nagyjából okostelefon-méretű.


Három csomag – vezetői segédrendszerek

A felfrissített Audi A8 mintegy 40 vezetői segédrendszer kínálatával szolgál, amelyek közül egyesek – például az Audi pre sense basic és az Audi pre sense front biztonsági berendezések – a szériafelszereltséget bővítik, míg az extrafelszerelésként rendelhető technikák a „Parkolás” („Park”), a „Város” („City”) és a „Túra” („Tour”) csomagokba rendezve állnak rendelkezésre. A vezetői segédrendszerek plusz csomagja az említett összeállításokat fogja össze. Egyes rendszerek, mint például az Éjjellátó asszisztens (Night Vision Assistant) és a Környezetmegfigyelő kamerák (Surround View Cameras), önállóan is megrendelhetők. A „Parkolás” („Park”) csomag különlegessége a Távirányítású parkolási asszisztens plusz (Remote Park Assist Plus), amely önállóan áll be a hossz- és keresztirányú parkolóhelyekre, illetve manőverez ki onnan, amely során a vezetőnek még csak az autóban sem szükséges tartózkodnia.


A vezetői segédrendszerek „Város” („City”) csomagja az Útkereszteződés-asszisztenst (Intersection Assist), a Hátsó keresztirányú forgalom asszisztenst (Cross-Traffic Assist), a Sávváltás-asszisztenst (Side Assist) és a Kiszállás-figyelmeztetést (Exit Warning), valamint az Audi pre sense 360° biztonsági rendszert tartalmazza. Utóbbi technika az aktív futóművel közösen oldalirányú ütközéskor optimálisan megemeli a karosszériát (Side Crash Enhancement).


Különösen gazdag a vezetői segédrendszerek Németországban az alapfelszereltséget bővítő „Túra” („Tour”) csomagja. Központi rendszere az Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist), amely teljes sebességtartományon szabályozhatja a jármű hossz- és oldalirányú vezetését. Az Audi A8 vezetői segédrendszerei mögött a vezetői segédrendszerek központi szabályzóegysége (zFAS) áll, amely folyamatosan újraszámítva állítja elő a jármű környezetének részletes képét.


Karakteres és gazdaságos – a motorpaletta

A továbbfejlesztett Audi A8 eleinte háromféle motorváltozattal jelenik meg a kínálatban. V6-os konstrukcióként a 3.0 TFSI három liter összlökettérfogatból állítja elő teljesítményét, míg az A8 és az S8 számára más-más teljesítményszinten rendelkezésre álló, s a cylinder on demand technikájával is felszerelt 4.0 TFSI erőforrás nyolc hengerre osztja négyliteres összlökettérfogatát.


A 3.0 TFSI aggregát 250 kW (340 LE) teljesítményével az Audi A8 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 8,3 - 8,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 191-186) és az A8 L 55 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 8,4 - 8,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 191-187) hajtásáról gondoskodik, Kínában pedig 210 kilowattos (286 LE) változatában kapható. Főtengelyén az 1370 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 500 newtonméter maximális forgatónyomaték jelenik meg, s álló helyzetből mindössze 5,6 másodperc (L modell: 5,7 másodperc) alatti gyorsulást tesz lehetővé 100 kilométer/órás tempóra.


Az A8 modellekhez készülő változatában a 4.0 TFSI motor 338 kW (460 LE) teljesítményt, illetve 1850 és 4500 percenkénti fordulatszám között 660 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál, igencsak sportos menetteljesítményeket biztosítva. Az A8 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 10,8 - 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 247-245) és az A8 L 60 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 10,8 - 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 248-246) egyaránt 4,4 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 kilométer/órára. A V8-as erőforrás egyik különlegessége a cylinder on demand (COD) technikája, amely visszafogott vezetési stílus mellett átmenetileg leállít négy hengert. Az A8 rövidesen dízelmotorral is megjelenik a kínálatban, majd egy hálózatról tölthető hibridmodell (PHEV) következik.


Audi S8 – meggyőző menetteljesítmények a luxuskategóriában

Az Audi S8 TFSI quattro (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 10,8 - 10,7; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 246 - 245) a sorozat sportos csúcsmodellje, amelynek V8-as biturbo-aggregátja 420 kW (571 LE) teljesítményt, a 2050 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon pedig 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát a vezető rendelkezésére. E modell álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt teljesíti a 100 kilométer/óráig tartó sprintet. Az S8 gazdaságosságát is növeli a cylinder on demand (COD) technikája, kipufogórendszerében pedig speciális hangszelepek fokozhatják igény szerint az akusztikai hatásokat. Az A8-család legerősebb tagja emellett széleskörű alapfelszereltséggel gördül le a szerelőszalagról. Többek között innovatív futóműkomponensek egyedülálló kombinációjával szolgál, csak az S8 tartalmazza ugyanis már eleve szériafelszerelésként az előretekintő aktív felfüggesztéseket, a sport-differenciálművet és a dinamikus összkerék-kormányzást.


Markáns külső és belső dizájnelemekkel emelik ki célzottan a sportos karakterét, Kína, az Amerikai Egyesült Államok, Kanada és Dél-Korea jelentős piacain pedig kizárólag hosszú tengelytávval kapható az Audi S8. A megnövelt hosszúság és magasság a tágasabb fej- és lábtér révén jól érzékelhetően nagyobb kényelmet biztosít a bennülők számára.


Mindegyik említett motorváltozat már alapkivitelében mild-hibrid technikával (MHEV) érkezik, amely az A8 modellek 48 voltos elektromos főhálózatát veszi igénybe.


Tiptronic, quattro és a sport-differenciálmű – a vezetés élményének teljes skálája

Az Audi A8 minden motorja gyors és lágy kapcsolású, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltóhoz csatlakozik. Az elektromos olajszivattyúnak köszönhetően az automata váltómű akkor is kapcsolhat, amikor épp nem jár a belsőégésű motor. Az önzáró központi differenciálművel működő quattro állandó összkerékhajtás az alapkivitel része, s opcionálisan egészíthető ki a sport-differenciálművel (az S8 esetében széria). Utóbbi a gyors kanyaríveken aktívan osztja el a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között, még sportosabbá és stabilabbá téve az irányíthatósági tulajdonságokat.


Progresszív technikák – a futómű

Már a továbbfejlesztett Audi A8 alapkivitelű felfüggesztései is meggyőzőek kiegyensúlyozott karakterükkel, az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer kínálta különböző menetprofiloknak is köszönhetően magasfokú kényelemmel ötvözve a sportos vezetés élményét. A csillapításszabályzással kiegészített adaptive air suspension adaptív légrugózás az alapfelszereltség része, akárcsak a progresszív kormányzás. Kívánságra dinamikus összkerékkormányzás is rendelkezésre áll, az Audi S8 esetében pedig a szériafelszereltséghez tartozik.


Előretekintő aktív futómű

A továbbfejlesztett A8 egyik különlegessége az előretekintő aktív futómű, amely elektromos motor segítségével – erőhatások megfelelő bevezetésével – külön-külön szabályozza mindegyik kerék terhelését, minden menethelyzetben aktívan állítva a karosszéria magassági pozícióját. Előretekintő aktív felfüggesztései révén az Audi A8 vonzóan széles palettán kínálhatja a vezetés élményét. Ha az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer „dynamic” üzemmódja aktív, sportos oldaláról mutatkozik be a nagyméretű limuzin, amely ekkor feszes futómű hangolás mentén kormányozható be a kanyarívekre, a karosszéria csekély oldalirányú billenése, illetve fékezéskor minimális bólintómozgása mellett. A „comfort+” üzemmódban ezzel szemben az A8 lágy lengéssel halad át az útegyenetlenségek felett. Kormányzása ekkor – a rendszer működési határain belül – az első kamerával együttműködve ismeri fel az útfelület egyenetlenségeit, és előretekintően szabályozza az aktuátorokat.


A „comfort+” üzemmódban egy speciális megoldást is kínál az előretekintő aktív futómű: az integrált kanyarbeli oldalirányú billenésszabályzás funkciója jelentősen mérsékli az utasokra ható oldalgyorsulást. A kanyar bejárati ívén a külső oldalon megemeli, míg belül lesüllyeszti a karosszériát, amely így legfeljebb három foknyit billen a forduló során, a 80 és 130 kilométer/óra közötti sebességtartományon és 0,4 g oldalgyorsulásig így szinte alig érzékelhető a kanyarmenet. A „comfort+” móduszban egyenes haladáskor az előretekintő aktív futómű kiegyenlíti a karosszéria bólintó mozgásait, a kényelmes be- és kiszállást pedig a karosszéria 50 milliméteres megemelésével könnyíti.


A felfrissített Audi A8 keréktárcsáinak kínálata 18 és 21 col peremátmérő között húzódik, s az Audi, illetve az Audi Sport hat új dizájnját is magában foglalja. A csúcsváltozatokhoz, mint például az Audi S8, extrafelszerelésként szénszálerősítésű kerámia féktárcsákat is kínál az Audi.


A8 L Horch – kifejezetten Kína piacára

A Kína számára készülő Audi A8 L Horch csúcsváltozat 5,45 méter hosszúságával még az A8 L változatot is 13 centiméterrel múlja felül. Utasterében bővített rombuszmintájú steppelés, a párnákon embléma-dombornyomat, hátul pedig a puha, süppedős padlószőnyegek hangsúlyozzák e különleges kivitel exkluzivitását. Kívülről e luxusmodell függőleges bordázatú, modellspecifikus kialakítású Singleframe hűtőrácsáról ismerhető fel, amit – például a külső visszapillantó tükrökön – krómozott díszítőelemek, illetve specifikus hátsó fénygrafika, megnövelt felületű panorámatető, emblémák, a C-oszlopon Horch-plakett, „H-Krone” dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsák, valamint a nyugágy-ülést is magában foglaló, még gazdagabb szériafelszereltség egészítenek ki. A csúcsmodell először kínál a D-szegmensben kéttónusú fényezést azon kínai ügyfeleknek, akik különösen elegáns megjelenéssel ruháznák fel autójukat.


Háromféle, egyaránt kézi munkával felhordott színkombináció áll rendelkezésre: Mítoszfekete és Tőrezüst, Tőrezüst és Mítoszfekete, valamint Égkék és Ultrakék. Az elsőként megjelölt szín az úgynevezett tornádóvonal fénytörési éle alatti felületeken jelenik meg. Az Audi A8 L Horch presztízs- és státuszorientált megoldásaival jól érzékelteti az Audi szakértelmét a maximálisan az ügyfelekre összpontosító progresszív luxuslimuzinok terén.



*Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve járműfelszereltség függvényeként alakulnak.